3 Ekim 2019 Perşembe

II. Ketojenik Beslenme Günleri



Şimdi etiket yazacağım ya bu yazdıklarıma; ne desem acaba dedim...
Daha evvel defalarca kez "Ketojenik Diyet" yaptım. Yaptım ve bıraktım. Yanda o tecrübelerim var "Ketojenik" başlığı altında. Bu dönemi ayırayım diye; "Ketojenik 2. Dönem", "II. Ketojenik Beslenme Günleri", "Ketojenik'19" falan yapmayı düşündüm. Neyse; yazı gelsin, etiketleri sonra bulurum 😀

1. Gün ...
.
Günlerdir FB’daki “Ketojenik Diyet Dayanışması” grubunda okumalarımı yapıyorum. Zaten bu beslenmeye yabancı değilim. Daha evvel defalarca kez başlamış, bir süre uygulamış ama ilk başta kilo verip sonra veremeyince; “bu bana olmadı” deyip bırakmıştım 😕 . Blogumda üzerine uzun uzun yazmışlığım bile var 🤓 . Ama her şeyde yaptığım gibi; bunda da sabit kalamadığım için sonuç alamadım işte 🤷🏻‍♀️ .
.
Peki bu sefer ne değişti 🤔 .
.
En önemli etken FB’daki grup ve paylaşımlar. “1-2 hafta, bu beslenmeden sonuç almak için yetmez , daha fazla şans vermeliyim” inancımı pekiştiren paylaşımlar, sonuçlar... . Takıldığım yer olursa soru sorabileceğiniz ve cevap alabileceğim bir yer olması güven veriyor ve cesaretlendiriyor 👍🏼 .
.
Sonuçta; .
.
✅ruled.me’den makroları hesapladım, telefonuma Fat Secret ve Carb Manager yükledim (eskiden kullandığım ve alışık olduğum MyFitnessPal maalesef hata verip durduğu için sildim) ve bugün başladım 🤗
.
✅Su orucu ile başlayayım dedim ama öğleye doğru başıma inanılmaz bir ağrı girdi ve su orucundan vazgeçtim; 2 öğün yapmaya karar verdim. .
✅Önce bir BP Coffe içtim (oh mis, özlemişim) sonra öğleyin de ilk öğünümü yaptım. .
✅Baş ağrısı varsa -ki ilk günler normal- elektrolit dengesine bak deniyor; pembe Himalaya tuzu+limon+soda, bol su+içine bir çimdik pembe Himalaya tuzu ile devam ettim günüme... .
✅Akşam 2. öğün... Yatarken hâlâ başım ağrıyordu 😥 .
✅Carb eksik kaldı, proteini tamamladım, yağ biraz fazla oldu, kalori de geçti biraz ama biliyorum ki; proteini eksik veya fazla almamam en önemlisi... Carb makrodan az olabilir, sorun değil... Yağ da başlarda biraz fazla olabilir, ketosiz ve yağa adaptasyon başlayınca dikkat edeceğim... Kalori önemli değil deniyor ama yine de dikkatli olmakta fayda var... .
.

Hiç yorum yok: