4 Kasım 2015 Çarşamba

Arınma günü...


Bugün arınma günü yapayım dedim, daha çok sıvılarla besleneceğim bir gün planladım. Şu şişlik biraz gider diye umuyorum. .
➡️Sabah doğal elma sirkeli ılık su ve 1 saat yürüyüş. .
Sonra; .
➡️Buğday çimi tozunu su ile karıştırdım, zerdeçal, karabiber, az zeytinyağı ilave edip içtim .
➡️Günün devamında bitki çayları, toksin-ödem atıcı çaylar, akşam yeşil smoothie... Yeşil çorbayı öğleyin içmeyi düşünüyorum. .
➡️Hayvansal gıda yok! Badem sütlü ve mesela yarım armut ve tarçınlı bir smoothie içebilirim gün içindeki duruma göre... .
.
#detoks #arınmagünü #buğdayçimi #buğdayçimitozu #zerdeçal

Metabolizma Çayı:




Sevgili Mehtap Hoca'dan öğrendiğim metabolizma çayını ocağa koyup, bi koşu anneme gittim, aşuremi almaya. (Sanırım herkesin kendi annesinin yaptığı aşurenin üstüne yoktur. Anneciğimin yaptığı her şey bana göre "number1"'dır gerçi 😍 ) 

Eve geldiğimde her tarafı misss gibi tarçın kokusu sarmıştı. 

1 elma (ekşi kullandım) ve 1 limonu 4'e böldüm. 1 çubuk tarçın, 1 tatlı kaşığı TANE karabiber, 1 tatlı kaşığı karanfil ve 3 lt su ile ocağa koydum. İsteyen bir parça taze veya kök zencefil de katabilir. .
Su 1,5 lt kalana, yani tencerede yarı yarıya azalana kadar kaynattım. Patates ezici/püre yapıcıyla elma ve limonları ezdim, zaten hemen dağıldılar. Blendr yapmıyoruz, karabiberler sebebiyle❗️Sonra süzüp ister aç, ister tok, ister sıcak, isterse soğuk içiyoruz. 



Metabolizma çayı; yemeklerden önce içilirse iştahı dengeliyor, yemek sonrası içildiğinde metabolizmayı hızlandırıyor demişti Hoca. Günde 2-3 fincan içilebilir, tansiyon, vs gibi sağlık sorunu yoksa! Lezzetini beğenmeyenler ıhlamur eklemişti kaynatırken... 

#metaolizmahızlandırıcı #metabolizmaçayı #sağlık #elma #limon #tarçın #karanfil #karabiber

Badem Sütlü Smoothie:


Bugün süt yok, badem sütlü bir smoothie içeceltim. Dolapta unuttuğum #ananas baktım gidici, badem sütlü #smoothie içinde armut yerine kullanayım dedim. 

Neyse! Biraz zayiat olsa da, bana smoothie, oğluma ara öğün olacak kadarını kurtardım.



#Badem sütlü #ananas #smoothie

Tadı çok fazla olmasa da, bayıldığım aşurenin önüne geçti bugün. .

Aşure hakkım yarına, tartıdan sonra... 


Yeşil Çorba:




💚Yeşil Çorba💚 .
Bulduğumuz tüm yeşilliklerle yapabileceğimiz bir çorba. Hepsini iri parçalar halinde doğrayıp, üzerine çıkacak kadar suyla düdüklüde 5 dakika pişiriyorum, blendrdan da geçirebilirim ama ben bu parçalı haliyle seviyorum😊 Yerken içine 2-3 kaşık haşlanmış bulgur veya kepekli/siyah pirinç veya karabuğday ekliyorum. 1 kaşık sızma zeytinyağı ve himalaya tuzu ile de tatlandırıyorum. .
Mehtap Hoca'dan öğrendiğim bu çorba, özellikle kaçamaklı bir günün akşamında veya ertesinde hayat kurtarıcı... Midemi dinlendirmek, hafiflemek istediğimde ilk başvurduğum. 

Bu akşam çorbamı blendrdan geçirdim ben, çok fazla sindirim faaliyeti istemediğim için. Buğday, vs koymadan, sadece zeytinyağı ekleyerek içtim ve bugünkü yeme işini bitirdim. Gece sadece bitki çayları olacak. 

#yeşilçorba #detoksçorba #detoksçorbası #detoks #arınma # #ıspanak #brokoli #kabak #maydanoz #dereotu








Hiç yorum yok: