3 Nisan 2012 Salı

Değişim Günlüğüm / 9. gün

Böyle sert bir diyet yaptığım için, etrafımda "yine" saçmaladığımı düşünenler var biliyorum. Uzaklara gitmeye gerek yok; yakın çevre,aile efradında bile "yine mi?" diyenler var.

Aslında haklılar! Rijid denebilecek pek çok denemem oldu fakat program biter bitmez eskisi gibi -hatta bazen daha da fazlasını- yemeye başladığım ve duramadığım için; sonuçları da hep "başarısız" olan denemelerdi bunlar... Haliyle şimdi de aynı şeyin olacağını; bu kadar kısıtlı diyetten çıkınca, verdiğimin fazlasını geri alacağımı düşünüyorlar.

Ama bu sefer yalnız değilim, kendi başıma tırmalamıyorum! Ne yapacağımı, sonraki adımın nasıl olacağını söyleyen; kayıtsız şartsız teslim olduğum ve güvendiğim biri var...

Mesela şu anda sadece 3 ana öğün var.
  • Kahvaltı, yağsız süt ve vanilyalı toz karışım
  • Öğle et+sebze (çiğ veya pişmiş)
  • Akşam et+sebze (çiğ veya pişmiş)
Yasaklar çok! Bazı sebzeler yok, meyvelerin hiçbir türü yok, unlu ve şekerli gıdalar ise 1 çatal, 1 ısırık bile yok! Yağ çok sınırlı; mesela 1 tatlı kaşığı...

3 hafta sürecek bu program...

Sonraki hafta kahvaltı eklenecek.

Ondan sonraki hafta da 1 ara öğünde meyve ve yoğurt...

Doktoruma da yazdım bugün: "...bu sistem beni çok heyecanlandırıyor, izleyeceğimiz yolu inanılmaz merak ediyorum. Çocukların bilgisayar oyunları* gibi; level atladıkça hangi seçenekler sisteme dahil olacak, beni meraklandırıyor :)))"

Hata yapmaktan korkuyorum; eksik yemeyeyim, fazla kaçmasın, yasaklı bir şey olmasın... "Makarna veya pilav pişirdiğimde diri mi - pişmiş mi", "yemeğin tuzu nasıl?" diye dahî bakmıyorum, baktırıyorum :))

Düzenli spora başladığımda kendimi çok daha dinç ve mutlu hissedeceğim. Bu konu hâlâ rayına oturmuş değil..."

* * *

*Şimdiye kadar bu oyunu hep yanlış oynadım, kaybettim. Fakat yenilen pehlivan misali, oynamaya doymadım. Şimdi; kendi başıma değil, moderatör eşliğinde -belki de son defa- oynuyorum. Henüz Level 1'deyim :) Oyun kaç level, onu da bilmiyorum.
Tek bildiğim; hata yapanı, kuralları ihlal edeni moderatör "banlayabilir"! Banlanıp oyun dışı kalmamak için elimden geleni yapacağım... 

Hiç yorum yok: