19 Mart 2012 Pazartesi

Ezgi'den Detoks Listesi

İnceBelli sayesinde tanıştım Ezgi'nin bloguyla...

İlk bakışta "emziren bir annenin başarılı kilo verme öyküsü" gibi gelse de, inceleyince; sadece emziren anneleri değil, kilo verme derdindeki herkesi ilgilendirecek faydalı yazı ve bilgilerin olduğu bir blog olduğunu farkettim ve ilgimi çekti. Uzun bir süre takip ettim. En sonunda 12 Mart günü tartılıp buradaki 1. Liste ile bir nevî detoks programı uyguladım... Zira bu listede kefir ve labne haricinde hayvansal protein almıyoruz (bu arada; Mehtap'ın programını uygulayanlar da böyle bir haftaya başladılar... meraklısına >> tık tık)

7 gün bitti ve bu sabah tartıldım:

Başlangıç kilom: 102.1
1. hafta sonundaki kilom: 98.2


Neden bu kadar fazla kilo kaybı oldu? diye sordum kendime. Muhtelif sebepler var tabii…

  1. İlk tartıldığım gün regl dönemimde olmam ve bunun tartıya yansıması…
  2. "Verilecek kilonuz ne kadar fazlaysa, tartıda eksi olarak gördüğünüz sayı da o kadar büyük olur" söylemi ki ben de bizzat daha evvel de yaşamışımdır...
  3. Ve son olarak; son alınan kilolar çok çabuk ve üzmeden gidiverir!
Eksilerim:
  • Hiç yürüyüş yoktu, hareket de yok gibi bir şeydi…
  •  Kepekli pirinç bulamadım, esmer bulgur kullandım.
  •  İlk 3 gün light kefir buldum, sonraki günler normal kefiri -miktarını azaltarak- kullandım.
  •  Akşam yemeğindeki semizotu veya ıspanak/pazı(hafif öldürerek) uygulayamadım. Normal pişmiş sebze yemeği ile diğer verilenleri karıştırıp yedim.
  •  Light labne ölçüsü bazı günler kaçmış olabilir!
  •  Gece verilen 1 çay bardağı kefirin yanında ya 2 kayısı veya 2 hurma yedim.
  •  Bir hafta boyunca listeyi herhangi bir cıs’la delmedim; tâ ki cumartesi gününe kadar: cumartesi son öğünü yapmadım;1/2 paket popcorn yedim (yağlı, az tuzlu)
  • programla ilgili daha detaylı analiz için buraya >>
Ve…

“Bu yemek bana yetmez” dediğim zamanlarda; sofradan kalktıktan sonra yaptığım 1 kupa yeşil çay ve türevleri ile 1 adet kuru kayısı (doğal) bana ilaç gibi geldi ve bundan sonra da uygulayacağım çok önemli bir ipucu ile tanışmış oldum! (Teşekkürler Ezgi)


9 yorum:

Aysel dedi ki...

Tebrik ediyorum ne güzel bir haber, 4 kilo ne demek ya!

Kurukaysı ve çayın bu şekilde kullanımı dikkate değer.

Güzel haberlerin devamını bekliyorum.

Terazi dedi ki...

Aysel'cim merhaba. Bugün sana baktım ben de, haber var mı diye... Buraya yorum bıraktığını görünce de sevindim. Buralarda olduğunu bilmek güzel :)

Evet; 4 kilo aslında "yuppiii!" denecek bir sayı ama 1 haftada olunca, ne yalan söyliyeyim tırstım ben! Çünkü artık çok çok iyi biliyoruz ki; ne kadar hızlı verirsen, hızla geri alma ihtimalin de o kadar yüksek olmakta...

Tabi mantıklı tarafım böyle söylerken; diğer yanım "ya n'olcak; devam et işte Ezgi'nin diğer listelerine de..." diyordu fakat kan değerlerim sebebiyle 2. listeye geçmeye cesaret edemedim. Verilen besinler sağlıklı olabilir ama miktarlar çok az geldi bana... Belki 70-80 kg. olsam, sorun olmaz ama benim gibi 100 kg. biri için için yetersiz olduğunu düşündüm, değerlerimi iyice düşürmeyeyim dedim.

Ben de senin güzel haberlerini bekliyorum. Post olmasa da cbox'una yaz... Habersiz bırakma :)

Sevgiler

InceBelliFevkalade dedi ki...

Harika bir haber! Gercekten gozlerime inanamadim, yanip donup tekrar hesapladim. Elimle saydim, her seferinde fark, 4 cikti:)
Masallah, nazarimiz degmesin.

Nolur Allah'im, bu sefer olsun, bu sefer olsun:(((

Terazi dedi ki...

Ah sen beni bir tartı üzerinde görseydin ! Öylece kaldım tartının üzerinde... Ekranda bakıyorum; altta yeni rakam, üzerinde eski rakam... İçimde kelebekler uçuyor bir yandan, diğer yandan "bayan mantıklı ses" bıdı bıdı konuşuyor: "ama olmaz ki, bu kadar da verilmez ki... kesin bunda bir iş var... cık cık cık... çok sağlıksız... cık cık cık..."

O sesin sesi biraz kesildi ama içimdeki kelebeklerin dansı devam ediyor :) Bu sefer olacak inşallah :)

InceBelliFevkalade dedi ki...

ezgi 55 olmus bile...Ay ne mutlu ona yaaa...Ay biz de olabilecek miyiz ki:(

Terazi dedi ki...

Ya! Biraz önce gördüm ben de... 33 kilo dile kolay ama azim ve Ezgi'nin dediği gibi "Dİ-SİP-LİN" olursa neden olmasın...

Mehtap hep der: "bir kişi bile başardıysa, siz de başarabilirsiniz".

Başaracağız!

ben işte... dedi ki...

şoktayım 4 kilo ne demek yaaa...
Benim gibi karınca adımlarıyla giden bir ayda 1 kiloyu anca veren biri için var ya, 4 kilo gitmesi tamamen mucize...Sular gitsin, yağlar gitsin ne giderse gitsin vücuttan bi 4 kilo atılmış....Hayran oldum azmine sabrına....

Terazi dedi ki...

Verilmesi gereken kilo ne kadar çoksa, bu tür diyetlerde verilen kilonun rakamsal değeri de o kadar büyük oluyor. 3-5 kilo fazlası olan çırpınıp durur da haftalar, aylarca veremez...

Tabi bu programın hemen arkasından, destekleyici listelerle devam etmeli; normal yeme düzenine geçmemeli. Yoksa verilen 4 kg., 8 olarak kısacık zamanda geri gelir de şaşar kalırız asıl işte o zaman!

Adsız dedi ki...

ağır ceza avukatı olarak bu yararlı paylaşımlarınızın devamını dileriz.