22 Aralık 2014 Pazartesi

Ketostix ile ilk deneyim...

Sabah ilk işim bu oldu!




Her Ketojenik Diyet yapan faninin, bir gün yaşaması muhtemel; "Ketostix" çubuklarıyla yapılan test sonucum :) 

K/AK Ratio Hesaplama ile aldığım "matematiksel" sonuçların, bir nevî sağlaması oldu bu...

not: daha evvel >>burada>>, bu test ile ilgili bilgi vermiştim...


Instagram'da, fotoğrafın altına gelen yorumları da; faydalı olabilir diye soru-cevap şeklinde "kısmen" taşıyorum...


SORU: Ne olduğunu merak ettim.

CEVAP: Benim uyguladığım diyet "Ketojenik Diyet"(bkz. @pinoeatshealthy ) (bkz. www.pinoeatshealthy.com ) Bu diyette amaç, vücutta KETON üretimini sağlamak. Eğer istenildiği şekilde beslenirseniz, vücut birkaç gün içinde keton üretimine başlıyor ki bu da vücudunuz yağ yakmaya başlıyor demek! İşte resimde görülen ve altındaki yazıda bahsedilen de, vücudun keton üretmeye başlayıp başlamadığını gösteren test! Daha eski paylaşımlarından birinde, bu testin TR'de satılanını fotoğraflamıştım: Keto-Diastix... Sabah bir miktar idrar ile yapılan testte, çıkan renk ne kadar mor ise, sonuç o kadar iyi demek... ÇOK ÇOK ÖNEMLI BİR NOKTA: Hiçbir hastalığım olmadığı ve sağlık kontrollerimi devamlı yaptırdığım için bu diyeti uygulamamda sakınca yok! Benim yüzümü güldüren bu test sonucu, Diyabet-1 hastası için ÖLÜM manasına gelebilir! Ketojenik Diyet ASLA Tip-1 Diyabet hastaları ve sağlık sorunları olanlar tarafından uygulanmamalıdır! 

SORU: "Ketojenik Diyet"i anladım. Anlamadığım bir nokta var; idrarda keton artışı yağların yakıldığını gösteriyor. Tamam. Çok yüksek oranda yağ ile beslenildiği için bu sonuç bana normalmiş gibi geliyor. Kilo verirken asıl amaç depo yağları yakmak değil midir. O nasıl oluyor da oluyor, oralarda takılmış durumdayım:)

CEVAP (@pinoeatshealthy):  idrarda keton artisi aslinda tam olarak yag yakiliyor demektense soyle: glikoz yerine keton kullaniliyor enerji icin, ketonlar da hem yedigimiz yaglardan hem de depo yaglardan üretiliyor. ihtiyacimiz olandan daha az yemek yedigimiz (kalori alimi) icin besinden geleni yakan vucut eksigini de depodan karsiliyor. yani her kilo vermek amacli diyet gibi giren kalori yakilandan daha az ☺





Hiç yorum yok: