26 Mart 2013 Salı

2. Dönem: 84. Gün

Dün bu sitedeki hesaplamada, bana gereken günlük kalorinin 1200 olduğu çıktı. Bu yüzden, beslenmemi bu 1200 kalori çerçevesinde yapmaya karar verdim.

Mehtap Hoca'nın da üzerinde özellikle durduğu gibi, kilo vermek isteyenlerin akşam karbonhidrat alımında çok dikkatli olmaları gerekiyor; bu besinleri sabah, öğle yemeğinde ve en geç 2. ara öğünde tüketmek, bundan sonraki süreçte baş kuralım olacak.

İkinci baş kuralım ise haftada 6 gün 60 dakikalık sporun yaktıracağı kaloriyi baz alarak spor yapmak.

Bu iki hedefle, şöyle bir tablom var:



Burada bir şeye dikkat:


Yani tüm gün aldığımız kaloriden, egzersizle yaktığımız kaloriyi çıkartıyoruz. Kalan sayı bizim net kalorimiz ki, benim için tespit edilen rakam 1200. Kısacası, ne kadar çok egzersiz yaparsanız, o kadar çok yiyebilirsiniz diyor! Yani benim yıllarca yapmadığım ve bunun için de kilolarla bir türlü başa çıkamadığım, herkesin bildiği ve sır olmayan ama nedense benim kendisini bilmemezlikten geldiğim kural...

Ve bütün bu girizgâhtan sonra, sistemin bugün bendeki yansımaları:


  • Sabah canım bir şey yemek istemedi ve süt+herbalife ile yaptım kahvaltımı.
  • Saat 09.00 gibi Power Plate'deydim. Yaklaşık 40 dakika sürdü çalışmam. Çıkışta kuaföre uğrayıp fön çektirdim, haftaya moralli başlamak için :)
  • Ara öğün almıştım yanıma (bir meyve toplamı kadar; yeşil elma, kırmızı elma, armut ve 10 badem) ama yapacak zaman olmadı. Geçen hafta işte olmamam sebebiyle, bugün oldukça yoğundu trafiğim...
  • Öğleyin okul menüsünde ne varsa aldım, pilav hariç (pilav yerine çorbayı 2 kepçe aldım ama...) Mercimek çorba, İzmir köfte-yanında 2 dilim patates, lahana-havuç salata...
  • Akşam ise haşlanmış brokoli ile light ton balığı (160 gr.lık) yedim; zar zor :(

Bütün yediklerimi ve yaptığım sporu kalorisepetimde hesapladım.

Şöyle bir tablo çıktı bugüne dair:




Yediklerim 1268 cal.

Yaktığım (ki aslında 5000 adım da eklemem lazım ama eklemedim) yaklaşık 700 cal.

Birbirinden çıkardığımızda bana kalan bugünlük kalori 550.

Ee, hani 1200 olacaktı!

Az mı yemişim? Ben?

Hayret!



Hiç yorum yok: