12 Aralık 2013 Perşembe

Hedef 2014: 102. Gün

Merhaba,

Dün, "sen neden yemiyorsun?" sorularını; "alacağım birazdan", "şimdi alıyorum", "yemek yeyip geldim de...", "tatlılardan alacağım" gibi savunmalarla savuşturup, diyetime halel getirmeden günü tamamladım. Fakat misafirler gittikten sonra, aldı mı beni bir telaşe! Hadi burada ev sahibiydim; gezindim durdum ve baskıları atlatabildim. Fakat 22'sinde kız evinde aile arasında nişan var. Diyetimin 14. günü ve asla bozmak istemiyorum! İsteyerek yapılan kaçamak hoştur, güzeldir ama birileri kırılmasın, gücenmesin diye programda delik açmak beni çok gerer. O güne özel bir bahane bulmalıyım; herkesin aklına yatacak ve kimsenin kırılmayacağı... En iyisi sanırım "midem ağrıyor" mazeretine sığınmak. Bakalım...

Birazdan sade Türk kahvemi içeceğim, yanında bir ısırık şekersiz damla sakızlı çikletimle :) Kahveyle damla sakızlısı, yemekten sonra tropikal aromalısı, yeşil çayla nanelisi, vs... vs... Çeşit de yapıyorum yani :)) Bu şekersiz/tatlandırıcılı çiklet olayını abartmamak lazımmış, günde en fazla 2-3 diyorlar. Benim günde 1-1.5 ancak oluyor çünkü 1 parça sakızı minik ısırıklarla tüm gün idare ediyorum. Ağızda sakız olduğu da belli olmuyor böylece... Zira dışarıda -hatta evde- sakız çiğnemek hiç de hoşlanmadığım bir görüntüdür. Bu işi adabıyla yapanlara sözüm yok tabii...

Düne dair kendime verdiğim sözü tuttuğumu ve akşam tam 2 saat boyunca mini bike ile pedal çevirdiğimi -gururla- ekleyip, gidiyorum.

Yemek molam bitti, şimdi iş vakti...

ama...

Yemek demişken, şu eklemeyi de yapıp öyle gideyim :)

1 soğanı az su ile yumuşayıp, hatta hafif karamelize olana kadar döndürün. Yiyeceğiniz kadar karnıbaharı (ben 200 gr. yaptım) rondoda çekin, bulgur bulgur olsun. Bu bulgurumsu karnıbaharı soğana ilave edip, gerekiyorsa birkaç damla daha su ilavesiyle az döndürün. Pişmesi değil, ısınması önemli. En son 1 tk. z.yağ ile de bir kez daha çevirip, 2 yumurta kırın. Muhakkak karabiber, az kaya tuzu, pul biber, isteğe göre kimyon (ki avcı böreği lezzeti veriyor) ekleyip karıştırın ve kapatın. Üzerine maydanoz eklerseniz daha güzel olur, tabi bence... Fotosunu bir ara eklerim inşallah.

Bu karnıbaharı rondoda çekme işini tesadüfen keşfettim ve o zamandan beri bayılarak yapıyorum bu tarifi. Fakat ben Amerika'yı tekrar keşfetmişim çünkü bu yöntem meğerse "bulgursuz (yalancı) kısır" için kullanılıyormuş. Dr. Yasemin Bradley vermiş tarifini; özellikle akşamları için ideal bir seçenek olarak tanımlamış. Bence azıcık biber-domates salçası karışımı ile renklendirilebilir de...




İncebellim duydun mu; karnıbaharı baz olarak kullanıp, diyette de kısır yiyebiliyoruz :))

Hadi afiyet olsun ;)




ekleme >> NP 4. gün / 21

sabah: 1 bardak yağsız süt ve herbalife
öğle: karnıbaharlı yumurta 
akşam: soğanlı kıyma kavurma ve salata

su: min. 2.5 lt. + şekersiz yeşil çay ve kahve
hareket: ...

2 yorum:

ömür dedi ki...

dün akşam için tebrikler Terazim,
Kız evinde ikram edilenleri al ama dokunma ,içinde diyetini bozmayacak durumda olanlardan yersin,tabağın olunca da kimse ne yediğine dikkat etmiyor,Fotoğraf çekme,insanlarla muhabbet etme bahanesiyle geçiştirirsin ,sen bir yolunu bulursun canım....

Terazi dedi ki...

Ben de öyle yapayım diyorum canım. Tabak almayınca, daha fazla dikkat çekiyor çünkü...