27 Kasım 2013 Çarşamba

Alıntılar... Yayın Hakları... Hak ihlalleri...

edit: Melis Hanım'dan tekrar mail aldım. Üslubunu ve çıkışını anlamamı sağlayan bir mail... Başarı hikayesini kendilerine mâl etmek isteyen kişiler, fotoğraflarını ve hikâyesini farklı bir şekilde kullanınca sinirlenmiş ve bize patlamış. Üzüldüm gerçekten...


* * *

Az önce telefonuma düşen ve aynı kişiden gelen; bir mail, bir blog yazıma yorum ve bir adet de facebooktan mesaj ile "ne oluyoruz" gibi bir şaşkınlık yaşadıktan sonra, gönderen kısmındaki Melis Tezcan'ı hatırlamadığım için önce spam yağmuru sandım. Sonra okudum ki, Melis Hanım'mış gönderen. Hani şuradaki yazımda bahsettiğim ve "bakın; O yapmış, biz de yapabiliriz" diye size hikayesini okumanızı önerdiğim kişi.

Melis Hanım kızmış mı, kırılmış mı çok anlamadım ama yazdıkları şöyle:

Blog yorumu:
Melis TezcanHİKAYEMİ KONU ETMEN VE ÇARPITMADAN YANSITMAN GÜZEL AMA BANA SORMADAN RESİMLERİMİ KULLANMAN HOŞ OLMADI LÜTFEN İZİN AL BİR DAHA Kİ SEFERE - Hedef 2014: 38. Gün

E-mail:
Melis Tezcan <melistezcan@gmail.com>


yazın çok güzel ama  resimlerimi izinsiz kullanman hoş kaçmadı. Bana haber verirsen sevinirim

Facebook mesajı:
  • Melis Hasirci Tezcan
    Melis Hasirci Tezcan

    blogunda hikayeme yer vermişsin hem de çarpıtmadan ama benden izinsiz yapman hoş olmadı şu an bazı insanlara dava açma durumundayım tesadüfen karşıma çıktı



İşi gücü bıraktım ve cevap yazdım kendisine:

"Merhaba Melis Hanım,

Açıkçası bloguma bıraktığınız yorum, facebooktan gönderdiğiniz mesaj ve mail kutuma düşen bu e-posta beni hem şaşırttı, hem de üzdü.

Niyetimin ne olduğuyla ilgili bir açıklama yapmayı düşünmüyorum. Çünkü tekrar ve tekrar okuduğum bahsi geçen blog yazımda bu çok açık ve sizin hem blogunuzda, hem facebook hesaplarınızda yaptığınızdan farklı değil: "motivasyon".

Sizin de belirttiğiniz gibi, bunu yaparken yazdıklarınızı aynen aldım, eksiltme veya ekleme yapmadım. Fotoğrafların kullanılması konusuna gelince; bu konuda herhangi bir kısıtlama veya çekinme hissettmedim çünkü siz de bu fotoğraflarınızı hiçbir "özel kullanıcı" kısıtlaması olmadan ve çekinmeden paylaşmışsınız. Özel alanınıza girdiğimi düşünseydim, asla paylaşımda bulunmazdım.

Ayrıca; yayın hakları konusunda ne derece hassas olduğumu, yazıda verdiğim linklerle de göstermiş olduğumu düşünüyorum.

Son olarak, blogunuzdan alıntıladığım aşağıdaki uyarınızla bitirmek isterim. Sanırım buradaki dili tekrar gözden geçirmeniz ve yazılı ve/veya görsellerin kullanımında SADECE "kaynak göstermek" değil, AYNI ZAMANDA "izin almak" şartını da getirmelisiniz. Zira bu uyarıdaki kaynak gösterme şartınızı, ben kendi yazımda 5 ayrı yerde yapmışım!

Blogumda uyarınıza yer verecek, sonrasında da o yazının sizinle ilgili kısımlarını tamamen kaldıracağım. Sizin ve benim vaktimi gereksiz yere alan böyle "motivasyon" da olmayıversin blogumda...

Kolay gelsin.

ipek


not: Blog Kullanımı yazısı, http://oncekadinsonraanne.blogspot.com adresinden alınmıştır.

"Blog Kullanımı
Bu blogdaki tüm haklar Melis Tezcan'a (öncekadınsonraanne) aittir, kaynak göstermeden metinsel ve görsel dökümanların kopyalanması, kullanılması ve yayınlanması yasaktır.
Reklam Verme ve Diğer Konularda istek ve şikayetleriniz için: melistezcan@gmail.com
Facebook: Melis Hasırcı Tezcan
Twitter: @mezzokate""




Dediğim gibi; o yazının, sadece görsel değil, kişiyle ilgili yazın kısımlarını da kaldıracağım. Böyle motivasyon olmayıversin. Ama şimdi plaket törenine katılmam lazım.

Bu yazı bilgilendirme amaçlıdır.

Lütfen yorum bırakmayın.



Hiç yorum yok: