31 Mayıs 2013 Cuma

Dukan Deneyimim: 11. Gün

Seyir - 5. Gün (sp)

Bir koşturmadır gitmekte yine bu aralar... Okulun son zamanları; etkinlikler, gösteriler yoğunlaşmış, yorucu ama bir o kadar da zevkli günler yaşıyoruz. Koca bir senenin hasadını alıyoruz aslında, bu bakımdan da fiziksel olarak hissedilen yorgunluklar, her etkinliğin sonundaki o duygusal tatminle birleşince geriye haz kalıyor sadece...

Dukan iyi gidiyor. 

Aslında ilk başta gözüm korktu çünkü mutfağı sevmeyen veya mutfakta zaman geçirmeye çok vakti olmayanlar için, dön dolaş aynı şeyleri yemenin ve bunun getireceği bıkkınlığın yol açacağı zor olabilecek bir sistem bu. Halbuki zamanı olanların ve yaratıcılıklarını konuşturanların, keyifle uyguladıklarını ve diyet yapıyor gibi hissetmediklerini ve bunun sonucunda da bıkmadıklarını da okuyoruz...

Her neyse; benim durumuma gelirsek, mutfağı çok sevmeme ve fakat bu aralar hiç vaktim olmamasına rağmen, sistemde kalabilmek için ya çok geç vakitlerde veya sabahın bir köründe, kaçamak yapmamı engelleyecek -özellikle de çay yanı tatlı- atıştırmalıkları hazırlamaya çalışıyorum. Belki birkaç hafta sonra daha rahat zaman bulacak ve daha özgür olabileceğim mutfakta...

Asıl tartı günün pazartesi sabahı olacak ama kaç gündür kendimi çok şiş hissetmem sebebiyle bu sabah tartıya şöyle bir çıkayım dedim. +200 gr. görünce de bu sabah nette bir araştırma yaptım ve okuduğuma göre, ataktan seyire ilk geçişte duraklama olabiliyormuş. Muhtemel diğer sebepler sıralanıyor, herkeste sebepleri farklı olabiliyormuş... Esas tartı günüme kadar, ben de kendimi iyice bir gözlemleyeyim; şu anda ah-vah edecek bir şey yok çünkü programa uyuyorum, suyumu bol içiyorum, üstelik pazartesiden beri vücuttaki ödemi attırdığını ve toparlamaya yardımcı olduğunu iddia eden bir de programa -LPG- başladım (yazacağım)... Yani ben üstüme düşeni yapıyorum, vücudumun tepki vermesini bekliyorum şimdi...

Sabah (saat 8)
35' LPG

Kahvaltı (saat 9.15) 
3 yk yulaf karışım ve civil peynir ile krep (yulaf hakkı bitti)
1 katı yumurta
3 karabiberli dana jambon
1 tk. goji berry reçel
yeşil çay

Ara (11.30)
soda ve Türk kahvesi

Öğle (14.45)
kıymalı yumurta
yağsız yoğurt

Ara (17)
Sütaş şekersiz ve yağsız meyveli yoğurt

Akşam (18)
Kalan kıymalı yumurta ve yağsız yoğurt*

*Akşam 18.30'da okulda yine etkinlik var, 20.30 gibi çıkıp bir kardeşimizin kınasına gideceğim... Yemek yiyecek vakit yok. Zaten akşamları da çok acıkmadığım için akşamı böyle planladım... Eve geçince yağsız süt içip, günü kapatabilirim...

Su: 3+ lt.

Hareket: keşke zaman olsa 20' yürüyebilsem eve gidince...





Hiç yorum yok: