1 Kasım 2015 Pazar

Evde kefir yapımı



Evde #kefir yapmak için tek ihtiyacımız, süt ve kefir mayası.

Süt ılık olabilir, soğuk olabilir; farketmiyor. Kavanozdaki sütün içine mayayı katıp, metal olmayan bir kaşıkla karıştırıyorum, kapağını kapatıp (bir yerde kapatmayın diyordu 😕) mutfak dolabıma kaldırıyorum. 1 gün sonra kefirim hazır. Daha ekşimsi bir tat istiyorsam 2 gün bekletiyorum. Ayrıca ne kadar beklerse, faydasının o kadar artacağını okumuştum. Plastik bir süzgeç yardımıyla kefiri süzüyorum. Bu arada süzgeci hafif hafif kabın kenarına vuruyorum mayalar açığa çıksın diye. Çıkan mayayı hemen kullanmayacaksam, (içme suyundan geçirip) içme suyu koyduğum ve ışık almasın diye etrafını folyo ile sardığım bir kavanozla buzdolabına kaldırıyorum. Dondurucuya koyan da varmış. Bu arada, normal şartlarda gittikçe çoğalacak olan mayayı, eş dostla paylaşabilir veya direk yiyebilirsiniz :)

Yapanlara, içenlere şifa olsun.

#evdekefiryapımı #evdekefiryapimi

Hiç yorum yok: