12 Nisan 2015 Pazar

İçinde bolca "fıstık" geçen yazı :)))

Bu yazıyı okuyup fıstık olma yolunda ilerleyebilir miyiz bilmiyorum ama tarifi verilen lezzeti yerken ölçüsünü kaçırırsak "kabuklu fıstık" olma tehlikemiz var :) Aman dikkat!


"100 g / 594kcal, 25g karbonhidrat, 17g protein, 51g yag"

* * *


Fıstık ezmesi sevenlerden misiniz?

Ben bayılanlardanım :)))

Hoş sevmediğim yiyecek grubu nadirdir zaten!

Evde fıstık ezmesi yapmak için dün akşam bunları ayıklama mesaisindeydim.

Piyasadaki GOLD markayı sever ve kullanırdım senelerdir. Migros'ta vardı ama kalmamış. Ben de zaten evde kendim yapmayı denemek istiyordum. Eşime mesaj attım; 20-30 kg. fıstık istedim, kendimce abartma huyumla dalga geçerek... Canım; ciddiye almış, seri üretime geçeceğimi düşünüp 10 kg paketletirken beni aradı. "Şaka" anlaşıldı ama satıcıya ayıp olmasın diye, yine de 2 kg. almış ! Yani kısmî seri üretim yapacağım gibi görünüyor :))





Ve nihayet!

Bugün:

Oldu! Hem de süper oldu. Kavurmadım. Aldım. Ayıkladım. @cerenyavuz 'un "yaklaşık 10 dakika sürüyor>>tık tık>>" önerisinden hareketle, acele etmedim. Bu süre dolmadan kıvama geldiğini görünce, mutlu oldum. Tuz koymadım. Şimdi uygun saati bekliyorum yemek için :)))




not1: instagramdan @ebru_rdn ; çiğ fıstık kullanıp kullanmadığımı sormuş. Evet, fıstığın çiğ ve tuzsuz olması gerektiğini biliyorum ve eşim de alırken özellikle sormuş ve teyit almış öyle olduğuna. Lâkin, lezzetinin çok güzel olmasından dolayı akşam ben de şüphelendim; acaba hafif kavrulmuş muydu bizimkiler diye. Kabukları çok zor soyulmadı ve rengi de bembeyaz değildi! Sonra @ebru_rdn 'den öğrendim ki; çiğ fıstık rondoda yağ bırakmadığı için kolay kıvam almıyormuş, bu yüzden kendisi de 155 deredede 20 dakika kadar kavuruyormuş aldığı çiğ fıstıkları ve böylece daha kıvamlı bir ezme elde edebiliyormuş. Sanırım benimkiler hafif kavrulmuş idi çünkü yaklaşık 8 dakikada kremamsı kıvam aldı.

Tabi şöyle de bir durum var. Önemli olan "hafif ısıda" kavurma işlemini yapmak olduğuna göre, aldığımız yer bu işlemi istenen standartlarda yapıyorsa, bu şekliyle almak da sıkıntı olmaz. Sonuçta biz evde fırınlayacağımıza, hazırını almış oluyoruz ?!?!



not2: 1998'de tanıştığım "Gold" marka fıstık ezmesi, o zamanlar BİM'lerde satılıyordu ve üzerinde "Şampiyonların Kahvaltısı" diye bir ibare vardı :)) Bu markayı tavsiye eden arkadaşım, o dönem kendisinin de çok kilo verdiği "Amerikan Kalp Vakfı Diyeti>>" listesinin içinde geçen fıstık ezmesi çin önermişti bu ürünü. İçinde piyasadaki diğer ürünlere göre daha az şeker olduğu için. Sonra BİM'den kalktı, Migros'larda var şimdi. Sanırım daha az şekerli ve belki daha doğalları da var artık piyasada. Ama artık hiçbirini almıyoruz çünkü evde kendimiz yapıyoruz fıstık ezmemizi :)))



Hiç yorum yok: