27 Nisan 2015 Pazartesi

#degisimgunlugum-29



#karbonhidratgünü

Geçen karbonhidrat günüyle aynı menü.

Bu sefer lavaş evde yapılmadı, hazır alındı; Doygun Tam Buğday Tortilla diye satılıyor.

Ispanak ve soğan yine çiğ, Himalaya tuzu ile hafif ovuldu sadece. Sonra lavaş katlandı, içine ıspanaklı iç ve tost makinesi. Dışı çıtır ama içi sulu ve yumuşak. Güzel oldu bence :)


>Sabah sebze suyu içmiştim .

>Son öğün; 1 dilim çok tahıllı ekmek üzerine yine fıstık ezmesi :)) Takınca takarım böyle işte !

Bu arada...

Evdeki fıstıkları, kısmî seri üretimle fıstık ezmesi yapıp, hediye olarak dağıtmıştım büyük bir mutlulukla. Kendime ayırmayınca da bugün Migros'dan bu iki fıstık ezmesini aldım. Gold yıllarca kullandığım marka, Calve ile yeni tanıştık.


İçeriğini okuyup kararsız kaldım ve ikisini de aldım. 

GOLD: Yer Fıstığı (%81), Şeker, Peyniraltı Suyu Tozu, Bitkisel Yağ, Tuz.
.
CALVE: Yer Fıstığı (%85), Bitkisel Sıvı Yağ, Hidrojenize Bitkisel Yağ, Tuz.

Gold'da şeker var ama Peyniraltı suyu "tozu" da var. Bu "+" mıdır, bilmem!? Calve'de şeker yok, "Hidrojenize" tabiri var! Hani al birini vur ötekine hesabı... Ben Calve yedim o gün, Gold'a göre çok daha tatsız, şeker anlamında. Lezzeti fena değildi. Ama en kısa zamanda evde üretime geçmeli yine :)

"Evde yapmak en iyisi ama dışarıdan almak gerektiğinde, en az zararlı olan veya zarar/yarar dengesi daha iyi olan hangisi?"

diye sordum, şöyle bir cevap geldi:

@alihancetin: "Calve hem pahalı. Hem de hidrojenize yağ var Gold'dan şaşmamak gerek bence hem ucuz muz üzeri ve ya ekmek üzeri seklinde tüketilirse zarardan daha çok yarar sağlar diye düşünüyorum. Tüm fıstık ezmelerinde hidrojenize yağ bulunuyor fakat trans yağ değil demişlerdi Gold'a mail atmıştım. İçeriğindeki vitaminler ölmesin diye zorunda kalıyorlarmış."


Hiç yorum yok: