27 Mart 2015 Cuma

Raw Food-Juicing

Çiğ Beslenme... Sebze ve Meyve Suları...



"şişmanifesto" vardı bir zamanlar, bilenler bilir... Onunki bir "dönüşüm" hikâyesiydi. Blogu yok artık, kendi de... Ama şurada, bir röportaj var kendisiyle yapılmış. İlk O'nun sayesinde tanıştım "raw food" kavramı ile. İlk O'nun vesilesiyle tanıdım Aidin Salih'i (kitabı için tık>>)(bilgi için tık>>)... Vücut temizliği, oruç, çiğ beslenme kavramları ilgimi çekmeye başladı ama o zamanlar çok da uygulanabilir değildi benim için.





Sonra 2009'da evde yaptığım "arınma haftası"nda, sabah kahvaltım sebze suyu idi 1 hafta boyunca. Maranki'nin programıydı uyguladığım. Sabahları kolon temizliği yapmış, kahvaltıda "pancar, ıspanak, maydanoz, lahana, vs." nin olduğu sebze suyunu 1 tk zeytinyağı ile içmiş, sonraki öğünlerde de haşlanmış sebze tüketmiştim. Son gün ise; karaciğer temizliği için ayrı bir uygulama vardı. Sabah sebze suyu ve öğlen hafif bir çorbadan sonra akşam yemeği yemeyip, yerine; eşit oranlardaki saf zeytinyağı ve limon karışımını içmek, vücudu sıcak su torbaları, hamam, sauna, vs ile sıcak tutmak ve ertesi sabah da sonuçları görmek çok değişik bir deneyim olmuştu. Bu uygulama için ayın dolunay konumu önemliydi ve belli bir takvime göre yapılıyordu. (Ay Takvimi, bundan sonraki günlerin yazı konusu olsun!) Evdeki bu kişisel deneyimim sonrasında 2 kere de Maranki'nin Afyon'daki "Ruh ve Beden Temizliği Programı"na katıldım. Zaman zaman evde uygulamalara da devam ettim. Buradaki etikette yazmışım; hem kamptan aklımda kalanları, hem de sonrasındaki uygulamalarımı ...


Ve şimdi... 


Yorulduğum, sıkıldığım bu dönemde; "Alkali Beslenme" çerçevesinde, yine sebze suları, çiğ beslenmeyi baş tacı yapmaya karar verdim


"Sebze arındırır, meyve besler" demişti Maranki.

"Sebzeyi için, meyveyi yiyin" diyor Ayşegül Çoruhlu.


Söz dinleyeceğim!


2 yorum:

tosbagalar dedi ki...

Şişmanifesto keşke kapatmasaydı bloğunu çok güzel bir anlatımı vardı ama uygulayabilene:(( Şişmanlığın nasıl üstesinden geldiğini en iyi o anlatıyordu

Terazi dedi ki...

Kesinlikle katılıyorum sana.

Diyet deneyiminden çok öte, farklı bir bakış getirmişti beslenme tarzıyla ilgili ve öğrenilecek çok şey vardı yazdıklarında... Bazılarını kaydetmiştim ama yedek hard disklerden birinde! Arayıp bulmalı :)