4 Aralık 2014 Perşembe

Ketojenik Diyet-1








#ketogenicdiet #ketojenikdiyet #keto #ketosis

NormoProtein veya nam-ı diğer BlackBurn yaptığım dönemde, diyetimin 5. gününde idrarda keton aramıştık; diyetin çalışıp çalışmadığını öğrenmek için. İlk defa o zaman karşılaştığım bu terim/terimlerle, yaklaşık 2 sene sonra @pinoeatshealthy sayesinde yeniden karşılaştım.

Ketojenik Diyet konusunda Türkçe yayın, kaynak bulmak pek kolay olmasa da, neyse ki bu konuda oldukça bilgi sahibi ve bilgisini paylaşmaktan kaçınmayan @pinoeatshealthy sayesinde, onun instagram hesabından yapacağım alıntılarla kısacık bilgi aktaracağım.

Bir paylaşımında der ki @pinoeatshealthy:

"asagida verdigim bilgiler uzun arastirmalar sonucu ulastigim, 3 dilde okudugum kaynaklardan derledigim, makaleler okuyarak ozumsedigim, uygulayanlari takip ederek ulastigim bilgiler olmakla beraber kendi beslenme bicimime ait bilgiler icerir ve tavsiye vermedigim, sadece bilgi verdigim anlasilmalidir, sorumluluk almak istemiyorum bu konuda, takip etmek ve uygulamak kendi sorumlulugunuz olmalidir, diyabet tip1 sahibi olanlar asla ve 18 yasin altindakiler lutfen uygulamasin ve okuduklari mantikli gelen kisiler de lutfen iyice okuyup arasirip ozumseyerek baslasin.

Bu konuda cok soru aldigim icin defalarca resim altina yorum yerine bir kerede anlatmak istedim.
Benim beslenme seklim olan ketogenic diyet, yuksek yag, ortalama protein ve dusuk karbonhidrat alimi diye ozetlenecek tipte bir beslenme bicimi. Yurtdisinda ozellikle -sekerin kanseri besledigi bulunduktan sonra- kanser ve epilepsi tedavisi icin kullanilan, yararlari farkedildikten sonra da saglik komunitelerinde kabul goren, kilo vermenin aslinda sadece bir ayagi oldugu bir beslenmedir ketogenic diyet. Amac karbonhidrat alimini minimize ederek vucudun yaglari enerji icin kullanmasini saglamaktir, bu amacla genellikle %70 oraninda yag alinir, kaslari kaybetmemek icin %25 protein alinirken karbonhidratlara %5 yer kalir. Bu benim icin 70 gr yag, 40 gr protein ve 15 gr karbonhidrat ve gunde 900 kcal demek, spor yaptigim gunlerde aldigim kaloriyi arttiriyorum. Vucut yagi enerji olarak kullandiginda keton bodyler uretir ve bu nedenle bu beslenme bu ismi alir."

* * *

Bir kere de ben tekrar ediyorum:

Buradaki bilgiler, kendi kişisel tecrübelerimizi paylaşmak içindir. Asla tavsiye değildir. Özellikle Diyabet-1 tipi hastalar için ÖLÜMCÜL sonuçlar doğurabilir. 18 yaş altı gençler için uygun değildir. Herhangi bir hastalığınız olmasa bile, doktorunuza danışmadan ve testlerinizi yaptırmadan ne burada anlatılan diyeti, ne de başka diyetleri uygulamamalısınız.


Hiç yorum yok: