20 Aralık 2014 Cumartesi

İsmine aldanma!

Instagram'da paylaştığımda, Sevgi; "keşke blogunda da yayınlasan" deyince, daha evvel paylaştığım bu tarifi tekrar aldım buraya...





Çingene (Çingen) Pilavı

Yıllar önce İzmirli ablam, "bugün sana çingene pilavı yapacağım" dediğinde, gerçekten de pilav yiyeceğimi zannetmiştim. Halbuki yediğim muhteşem lezzette ve çok daha sağlıklı bir şeydi; lor peyniri karıştırılmış bir çeşit çoban salata... 

Sonra evimde de çok yaptım mis gibi sızma zeytinyağlı, kaliteli lorla, özellikle de yaz günlerinde 5 çaylarının yanına... 

Yaz olmadığı için; domates yerine, yazdan yaptığım domates pürem, maydanoz, dereotu, nane, bence olmazsa olmazı incecik kıyılmış taze soğan ve üzerine en kalitelisinden sızma zeytinyağı :) 

En sade haliyle "Çingene Pilavı" ... 

Ben üzerine biraz da kırık ceviz serpiştirdim yerken...

Hiç yorum yok: