24 Mayıs 2013 Cuma

Dukan Deneyimim: 4. Gün

Atak - 4. Gün


12 adet ekmekçik yapmıştım, kalanları da buzdolabına kaldırmıştım. Bu sabah yemek için çıkardım, ortası ıslak ıslaktı, kokusu da tuhaf geldi... Tost makinesinde kurutayım dedim; baktım yapıştı, biraz daha kalsın makinede dedim, bu sefer de unuttum! Ama unutulmuş hali çok iyi oldu, iyice kurumuşlar. Sanırım yeni tarifler denemem gerekecek ekmek üzerine...

Sabah saat 9
  • et jambonlu 2 yumurta
  • light beyaz peynir yedim galiba, hatırlamıyorum ?
  • 1 ekmekçik (1 yk kepek hakkına karşılık)
  • 1 tk kadar diyabetik ahudu reçeli - nihayet kavanoz bitti!
  • yeşil çay
Ara saat 11
  • Türk kahvesi
  • Doğal maden suyu
Öğle saat 14
  • tavuk sote
  • naneli yağsız yoğurt
Ara saat 17
  • 3 limonlu-zencefilli kurabiye (1/2 yk kepek karşılığı)
  • 1 yk goji berry
  • yeşil çay
Akşam saat 20
  • ızgara balık
  • 1 yk kadar maydanoz
  • çok çok az kuru soğan
Gece saat 22
  • Türk kahvesi
  • Yeşil çay
  • Dulce De Leche* tenceresinin dip ve kenarlarındaki kalıntılar, çıtır ve kıtır :))
Su
  • Yine 3 lt. şişe bitti, 4. gidiyor
Hareket
  • 5000 adım... pazartesiye kadar böyle, kasmak yok...

* Dukan Diyeti Tariflerim sitesinin sahibesi Simla'ya mail attım ve sorularımı ardarda sıraladım. Sağolsun cevap yazmış... Bir sonraki yazıda yer vermek istiyorum bu soru ve cevaplara ama özellikle söylemek istediğim 4 gündür her sabah kahvaltıda bayıla bayıla yediğim Diyabetik Reçeller maalesef değil atakta, seyir ve güçlendirmede bile izinli değilmiş! Sadece "ödül" olabilirmiş. Bu sebeple, kahvaltıda ağzımı tatlandırmak için atak evresi için de uygun Dulce De Leche (süt reçeli) yaptım bu akşam... Bir ara yazarım bunu da...

not: bu gece karnım çok şiş gibi geliyor... face'deki grupta (dün katıldım ben de) insanların genelinde bir şişkinlik durumu var ve dolunay&lodosa bağlıyorlar; doğruluk payı var mıdır acep?



2 yorum:

ömür dedi ki...

bende birkaç kez ekşimayalı ekmek yapmayı denedim ama pek başarılı olamadım,
dün bu gün ben de acayip şiştim,istanbuldaki lodos felaketti etkisiolmuş olabilir

süt reçelini de merak ettim tarifini bekliyorum...

Terazi dedi ki...

Merhaba Ömür; bu şişliklerin nedeninin lodos olmasına sevinmeli mi, üzülmeli mi bilemedim. Gerçekten lodos ise; eyvah!her ldoosta böyle mi olacağız diye endişelenmek, diğer taraftan da yediklerimden değilmiş deyip rahatlamak ikileminde kalıyor insan!

Süt reçelinin (Dulce De Leche) hem normal versiyonunu, hem de şekerini az koyarak içinde kuvertür çikolata eriterek çikolatalı şeklini yapmıştım geçen sene ve özellikle nutella canavarı oğlum bayılmıştı. Şimdi diyete uygun versiyonunu, bu adresten (yukarıda da link vermiştim >>http://www.dukandiyetitariflerim.com/2012/09/sut-recelidulce-de-leche.html) alarak yaptım. Ben çok tatlı sevmediğim için şekerini azaltıp öyle tekrar yapacağım. Tatlı krizinde 1-2 çay kaşığı iyi geldi, her ne kadar içindeki tatlandırıcıdan dolay imtina ile yaklaşsam da... Abartmazsam sorun olmaz diye avutuyorum kendimi :)

Seni takip ediyorum. Metabolizman mı inatçı yoksa yanlış giden başka şeyler mi var da kilolar inat yapıyor, çözeceksin eminim. Yeter ki pes etme!

Sevgilerimle :)