21 Mayıs 2013 Salı

Dukan Deneyimim: 1. Gün


Atak - 1. Gün



Sabah yine baş ağrısıyla uyandım.

Eşime söz verdim, hastaneye gideceğim bugün. Tahlil için kan vereceğimden aç olmam lazım. Evden çıkmam 11'i buluyor. Muayene, kan verme derken saat 12.30 oldu. Düşüncem ultrason saatini ve tahlil sonuçlarımı, hastanenin kafetaryasında beklemek, bu arada kahvaltımı şöyle börekli-poğaçalı yapmak ve diyete başlama işini yarına atmaktı. Fakat boyun ultrasonu randevusunu öğleden sonra 15.30'a verdiler. Böyle olunca eve döndüm.

Eve dönmüşüm, artık abartılı kahvaltı yapmak için mazeretim yok! Hadi dedim, başlıyoruz!

Kendimi bir anda yulaf kepeğinden kreplerimi yaparken buldum! Kendim kendime komik geldim. Yani bazen saçmalıyorum, biliyorum ama kendimi de çok iyi tanıyorum; takmıştım, denemesem içimde kalacaktı! Kısacası bu Dukan macerası aslında sırf meraktan! Zamanında South Beach'i de yapmıştım başarıyla ama 2. evrede bir süre gidip pes etmiştim. Bunda ise ataktan seyire geçip bir süre devam etmek, seyirden güçlendirmeye geçerken MPG metodunu devreye sokmak düşüncem...

Neyse, önce hastane maceramı sonlandırayım:

Doktorumun dediğini yazıyorum; "çok şükür ki, korktuğum gibi çıkmadı... tahliller iyi, troidde nodüller var ama esas ciddi olan kansızlık probleminiz; akdeniz anemisi taşıyıcısısınız, bunu tedavi etmeye çalışalım önce..." Boğazımın iki yanında aniden oluşan bezeleri net açıklayamadı, antibiyotik verdi, 1 hafta sonra tekrar çağırdı... Demir eksikliği de yaparmış böyle beze ama Fe eksikliği bende yıllardır var, yeni değil ki! Neyse, kullanalım bakalım, haftaya kadar ne olacak...

Böylece bugün resmen son dönemece girdim ve bu işte bu ilk günün raporu:

Sabah - Öğle (saat 12.30)
  • 2 yk kaşık galetalı yulaf kepeğinden hazırladığım krep
  • beyaz peynir (normal peynir, yağsız değil)
  • pınar light labne
  • hindi jambon
  • diayebetik ahududu reçeli
  • yeşil çay
Akşam (saat 20.00)
  • tavuk göğüs haşlama (sulu)
  • yağsız yoğurt
Gece
  • yeşil çay
Su
  • 3 lt.
Hareket
  • 4500 adım



not 1: Krep için; 2 dolu yk galetalı yulaf kepeği, 1 veya 2 yumurta, aldığı kadar yağsız süt, 1 çimdik tuz ile boza kıvamında hazırladığım hamuru, peçete ile yağladığım krep tavasında pişirdim. 4 adet krep çıktı. Krebi zaten çok sevmezdim, yulaf kepeği ile de tadı, eh! diyeyim ama tabi damak zevki, kimsenin kimseye uymaz...

not 2: Gece yatmadan 6 yemek kaşığı yulaf kepeği, 3 yumurta, 3 yk yağsız yoğurt, 2/3 bardak yağsız süt, 1 tk kuru maya, çay kaşığı ucuyla karbonat, 1 çk tuz ile, sadece tel çırpıcı kullanarak, ekmek karışımı hazırladım. 1 tk z.yağı hakkım ile 12'li teflon muffin kabımı silikon fırça ile yağladım. Kalan yağı karışıma döktüm. Önceden ısıttığım fırında; önce 10' 180 derecede, sonra 10' 160 derecede pişirdim. Fırından çıktığında yumuşak, pufidik ve mısır unu ekmeği kokusunda ekmekçikler olmuşlardı. 4 günlük ekmeğimi böylece yapmış oldum, hem de son derece pratik bir şekilde ki gözümde büyütüyordum, nasıl vakit bulacağım diye...

not 3: Hızımı alamadım, fırın sıcakken bir de kurabiye yapayım dedim, atıştırmalık... 4,5 yemek kaşığı yulaf kepeği, 2 yk yağsız yoğurt, 2 yk yağsız süt, 2 yk takita (migros'dan) toz tatlandırıcı, 1 limon kabuğu rendesi, 1 çk toz zencefil, çk ucuyla karbonat, 3-4 damla sıvı vanilya... karıştırdım, 10 dakika kadar beklettim ve 5 ml. ölçü kaşığıyla toplar alıp, elimde yassılaştırdım ve yağlı kağıt serilmiş tepsiye dizdim... 15-20' fırında pişti, kıtır olmasını istiyorsanız daha uzun süre tutmanız gerekiyor ama ilk sefer yumuşak da olabilir, sorun yok dedim ve aldım fırından...  çıkınca alttaki yağlı kağıttan ayrılmadılar, ben de bekleyemedim yattım, sabah kolayca ayrıldılar ama... bu arada 15 adet kurabiye çıktı, demek ki; 5 adet kurabiye=günlük yulaf kepeği hakkına denk gelmekte....

not 4: Tarifler burada ve burada...

Hiç yorum yok: