16 Mart 2013 Cumartesi

2. Dönem: 74. Gün

Serbest günlerin dünkü birinci bölümü bitip de akşam yatmaya giderken, ağzımda bilmem kaçıncı mide pastilim vardı. Aklıma gelen ne varsa, olur olmaz demeden yemenin bedeli olarak...

Bu sabah kalkınca, işimi garatiye alıp, aç karnına alınan mide haplarından aldım ilk iş... Böylece midemi bir nebze korumaya alacak ve zırt pırt pastil almak zorunda kalmayacaktım. İşe de yaradı, bir gün önceki kadar ekşimedi midem ama alıştığından çok yemenin ağırlığı ve şişkinliğine çözüm olamadı yine de...

Cumartesi semt pazarı günümüz ve hava buz gibi... Eskiden olsa asla o havada çıkmam dışarı veya bir araç ayarlarım beni pazar yerine bırakacak ve sonra da alacak... Kısacası hareket edeceğim diye ödüm kopar tabir-i caizse... Şimdi öyle mi ya! Hareket edeceğim hiçbir fırsatı kaçırmıyorum. Bu sebeple, o buz gibi havada gittim pazarıma, yaptım alış-verişimi... Eve geldim, aldıklarımı yerleştirdim, sonra yine çıktım dışarı. Bu sefer ablamlara çaya... Mis gibi simitle, mis gibi bir kahvaltı sofrasında, mis gibi bir buluşma...

Tam kalkacağıma yakın eşim aradı; balıkçıdaymış. Akşama balık bakalım demiştim sabah çıkarken, normalde "sakın kızartmalık alma, ızgaralık balık olsun" derim ama bu sefer özellikle kızartmalık balık istiyorum; hamsinin tüm kılçığını alınca seviyor çocuklar ama ona zaman yok şimdi... istavrit, tekir olsun madem... Hava çok soğuk, seni alırım, sakın yürüme diyor mecbur peki diyorum ben de... Dönüş yolunda uğrarım dediğim meşhur tatlıcımıza uğrama işi de böylece iptal oluyor...

Pazardan aldığım körpecik kıvırcıklar ve rokalarla, bol havuçlu salata, Hatay'dan gelmiş nar ekşisi şişesi de baş köşede... Öyle seviyorum ki şu nar ekşisini, kafama dikip içesim var, o kadar yani... Ben kızartıyorum balıkları, ev halkı yiyiyor... Büyük oğlum; anne sen ne zaman geleceksin diyor... Anneme bakıyorum, gülüyor :) Bizim evde âdet böyle oğlum diyorum, anneler kızartır, sıcak sıcak çocuklar yer... Siz yiyedurun, ben de geliyorum birazdan...

Yemek sonrası tatlı soruyor çocuklar... Var diyorum; çay olana kadar bol cevizli, tereyağlı un helvası kavuruyorum. Küçük oğlumdan ertesi akşam için çikolata soslu yalancı tavuk göğsü siparişi alıyorum :)

Gece bitip, annemle kardeşimi geçirirken; ertesi gün Ispanaklı Pide Partisi :) için sözleşiyoruz...


not: tüm günde adım sayım 10.000+ oldu...



Hiç yorum yok: