4 Mart 2013 Pazartesi

2. Dönem: 62. Gün

Power Plate konusunda ekleme: Bu eklemeyi ne zamandır yapmak istiyordum. PowerPlate 1 ay gittim. Nasıldı? İyiydi, hatta bu kadar pahalı olmasaydı belki eve de alırdım bir tane ama neyse ki olmadı öyle bir şey! Peki sonra n'oldu? Sonra diyet askıya alındı, spor hayatımda zaten eğreti dururken, tamamen çıktı ve tekrar kilo aldım! Özellikle üst bacaklarıma ve basenlerime yerleşti kilolar. İyice azalmış olan selülitlerim, çok vahim bir hal aldı! Hadi benim zaten kilolarla ve selülitle başım dertteydi ve bu yüzden de son durumuma çok kafa yormadım. Lâkin, benimle Power Plate'e gelen bir arkadaşımın söyledikleriyle kafamdaki ampul yandı! Zayıf bacakları olan ve selülit derdi olmayan arkadaşım; PowerPlate'i bıraktıktan sonra bacaklarında selülit oluştuğunu söyledi! Çok üzüldüm, oraya başlamasına vesile olduğum için de vicdanen çok rahatsız oldum.
Kıssadan hisse; belki ömür boyu PowerPlate yaparsanız, bu olumsuz etkiyi hiç yaşamazsınız. Veya bir şekilde spor ve dikkatli beslenmeyle, bu sonradan çıkan etkiye maruz kalmayabilirsiniz. Ama benim gibi bir heves başlayıp da 1 ay, 2 ay, 3 ay,vs... sonra bırakırsanız; işte böyle paranızla rezil olursunuz!
En iyi, en ucuz, en yan etkisiz spor; yürüyüşten şaşmayın derim..

* * *

Yeşil çorbalı günlerin sonu bugün...

Yarından itibaren çok sevdiğim "detoks haftası" başlayacak. Tek sıkıntı, kahvesizlik! Çok alıştım son zamanlarda, günde 3 yapmamaya çalışsam da pek mümkün olmuyordu hatta 4'ü bulduğu bile oluyordu. Çare yok dayanılacak, 1 hafta dediğin nedir ki, hemen geçer gider...

Bu sabah ne zamandır yapmayı planladığım, planlayıp planlayıp bir türlü yapamadığım bir aktivite gerçekleştirdim. Power Plate deneme seansına gittim.





Uzun uzun "Power Plate nedir" anlatmayacağım fakat okuduğum yorumlardan, kısa süre yapılmasına rağmen uzun süreli spor yapmışçasına etki gösteren bir sistem olduğunu öğrenince araştırmalarıma başladım.
(Aşağıdaki görsel Google'dan bulunmuş -buraya tıklarsanız büyüterek okuyabilirsiniz- ve tamamen bilgilendirme amaçlıdır. Yazıda geçen yer ve kişi ile ilgili bir ilgim ve bilgim yoktur.)












Burada önemli olan spor salonunun kalitesinden ziyade spor hocanız ve işletmecinin anlayışı çünkü maalesef ehil olmayan çalıştırıcılar veya yüksek derecede kâr gütme duygusuyla hareket eden işletmeciler yüzünden; hem vaktinizi, hem paranızı boşa harcayabilir ve en önemlisi de sağlığınızla ilgili risk alabilirsiniz.




Mesela parası olan güzellik salonları koymuş bu aleti salonuna ve bu sistemi kavitasyonun yanında sunuyor. Düşünün mesela epilasyondan çıkan İsmek mezunu güzellik uzmanı, arada size Power Plate yaptırıyor! Ya da büyük merkezlerde, büyük büyük paralar ödeyerek gittiğiniz salonlarda işin ehline düştünüz diyelim; 10 dakikada veya bilemediniz 15 dakikada işinizi bitirip "sıradaki" diyorlar... Ben birebir yaşayanların yalancısıyım ama duyduklarım hiç hoş şeyler değildi.

Benim gittiğim salondaki hocamız, bu işe gönül vermiş bir spor hocası. Sürenin en az 30 dakika olduğunu ve hatta geçtiğini söylüyorlar. Bizzat başınızda duruyor ve her hareketi anlatıyor, gösteriyor ve doğru bir şekilde yaptığınıza emin oluyor. Her harekette "iyi olup olmadığımızı" soruyor, özellikle başın rahatsız olmaması çok önemli...



Deneme seansı bana göre çok iyiydi. Çarşamba için randevu aldım, başlıyorum. İnşallah sağlığımız müsade eder ve uzun soluklu bir spor hayatına adım atmış oluruz. Çünkü;
  • anladım ki sadece diyet yetmiyor artık...
  • anladım ki sadece yürüme veya mini bisiklette pedal çevirme de yetmiyor...
  • daha hızlı ve daha etkili bir programa ihtiyacım var ve umarım doğru yerdeyimdir...


Hiç yorum yok: