3 Aralık 2012 Pazartesi

İkinci Dönem Hazırlık : 1. Gün

Bayram sabahına uyanan çocuklar gibi, heyecanla kalktım bu sabah :)

Sebep,"oh,  nihayet başlıyorum" psikolojisi...

-Sanki seni tutan vardı daha önce başlamamam için!

E, vardı ya! İcabet etmek zorunda olduğum programlar vardı, yolda engebeler vardı, kendimden vazgeçmek zorunda olduğum zamanlar, "ben"i en arkalara attığım dönemler vardı; bile bile lades olmamak için erteledim durdum çoğunlukla ama şimdi istikbalde -en azından 3 hafta- bir engel görünmüyor (Allah vermesin).

Sabah 5.30'da kalktım, eşim de benle beraber... Önce büyük oğlumu kaldırdım. O kahvaltısını yapıp hazırlanırken, 2 numaraya seslendim. 2 numara çıktıktan yarım saat sonra da son numarayla cebelleştim uyandırmak için.

Bu arada kahvaltımı yaptım ben de; 1 bardak yağsız süt ve herbalife...

Herkes çıktıkta sonra, ben de biraz ortalık toparlayıp hazırlanıyor ve çıkıyorum normalde ama bugün kurutma makinesi için servis beklediğimden biraz geç çıkacağım.

Beklerken de "yeni dönem" hakkında yazayım dedim:

26 mart 2012'de, sevgili doktorumla beraber yola çıktığımda verdiği 3 haftalık liste ile başlıyorum yine... Normo-protein diyeti demişti adına...
 
Sabah: 1 bardak yağsız süt + herbalife VEYA haftada en fazla 2 kere 2 yumurta* (katı pişmiş ya da yağsız omlet şeklinde...)
Öğle ve Akşam: Sebze (çiğ veya pişmiş ama sadece 1 tatlı kaşığı yağ ile...) ve Et (balık, tavuk, kırmızı et)
*Eğer sabah yenmediyse, öğle veya akşama 2 yumurtadan yeşil domatesli menemen yapılabilir.

  • Miktarlar çok önemli ama bu bana özel ayarlandığı için ölçü veremiyorum. Dikkat edilmesi gereken, asla aç kalmamak gerektiği... Eğer açlık hissediliyorsa, ters giden bir şey var demek(miş)...
  • İlk 3 gün zor geçebilir, sonra alışılıyor, dayanmak lazım.
  • Yasaklı sebzeler var; mesela kırmızı domates, patates, havuç, bezelye, mısır, kırmızı biber, yer elması, brüksel lahanası, nar ekşisi...
  • Yağa çok dikkat!
  • Yağlı et konusunda dikkat! Yağsız ve uygun şekilde pişirilmiş olmalı etler...
  • Yoğurt yok, süt ise az yağlı veya yağsız...
  • Meyve ve meyve suları hiç yok.
  • Makarna, pilav, börek, kek, kurabiye, ekmek; bir çatal, bir ısırık da olsa yok!
  • Öğün atlamak, verilenden az yemek yok!
  • Yenilen et ve sebzenin mümkün olduğunca farklı seçilmesi önemli.
  • Diyet süresince tercihan; 1 multivitamin, 1 Ca-Sandoz, 1 potasyum granül alınabilir (fakat benim geçen sefer başıma geldiği gibi; prospektüsü okunmalı, içinde şeker olmamasına dikkat edilmeli bu takviyelerin...)

  • En az 2,5 lt su içilmeli (mümkünse az minerelli).
  • Fiziksel aktivite olmalı (haftada en az 3 gün ve 60 dakika yürüyüş mutlaka... hatta adımsayar alarak günde 10.000 adımı oturtmak hayatımıza...)

Önemli: En fazla 3 hafta yapılabilir. Kişiye özeldir. Doktora danışılmadan uygulanmamalıdır. Kaslarda kramp, çarpıntı, vs. olursa doktora haber verilmelidir...



Hiç yorum yok: