18 Aralık 2012 Salı

2. Dönem Hazırlık: 16. Gün

Refika'nın Mutfağı Programını ve Cumartesi günleri Hürriyet'deki yazılarını severek izliyorum.

Bu cumartesi yazısının başlığı "Mutfakta Yaratıcı Olmanın 15 Yolu" idi.

Bu yazıda mutfak için faydalı olabilecek 15 madde sıralanmış. Fakat bir madde var ki; bunu okuyunca, diyetim sırasında kendimle yaptığım ikna konuşmalarım geldi aklıma... Buyrun 9. maddenin uyarlamasına:

9. Madde: “Neden olmasın” ve “Neden olsun” sorularını kendinize ters olarak sorun: Aklınıza bir yiyecek düştü! Buzdolabındaki sarma, dolaptaki nutella kavanozu, çekmecedeki abur-cuburlar... Onu yemek mi istiyorsunuz? “Neden olsun?” sorusunu kendinize sert olarak sorun ve kendinizi ikna edin.
(Burada ikna olmamanız ve o yiyeceği yememeniz gerekiyor :)

İkna oldunuz veya olmadınız fakat o yiyeceği yediniz; yine içiniz rahat değil!

İşte o zaman da “Neden olmasın?” sorusunu sorun kendinize! Onu yanıtlamaya çalışın, vicdanınızın sesini bastırmak için kendinizi ikna edin! Bunu yapmanız zor olmalı! 
(Fakat çok fazla da suçluluk duygusunu uzatmadan "Yedim, bitti! Aldım dersimi, uzatma artık, kapat mevzuyu!" demeli bence...)

"Neden Olsun?" lardaki ikna olmamalar ne kadar yüksek sayıda gerçekleşirse, diyetimiz de o öçlüde başarılı olacaktır...

Dün bende maalesef "Neden Olmasın" galip geldi; hem de birden fazla sayıda...




2 yorum:

hulyalar dedi ki...

uffffff,uzuldum:(

Terazi dedi ki...

Ben de :(

Ama yapacak bir şey yok!

Yolumuz uzun ve devam edeceğiz :)