16 Ekim 2012 Salı

Bir an gelecek ve...

Dün -pazartesi- sabah her şey her zaman olduğu gibi başladı aslında...

Fakat öyle devam etmedi.

İşe gitmek için hazırlandığım sırada, aralıklarla yaşadığım ve ne olduğunu tam olarak anlamlandıramadığım 3 atak geçirdim!

Beynimden saniyeler içinde geçen ve ne olduğunu tam olarak bilemediğim düşünceler, tanıdığımı zannettiğim ama bir türlü çıkartamadığım görüntüler silsilesi... Bunları biliyorum, tanıyorum ama nereden diye hatırlamaya çalışıp, hatırlayamadıkça da kendimi kötü hissettiğim saniyeler... İlki duşta, ikincisi saçlarımı kuruturken ve sonuncusu da sanırım evden çıkmadan son hazırlıklarımı yaptığım sırada oldu. Korktum kendimden... Beynim isyan ediyordu galiba bir şeylere ve "yavaşla" mesajı veriyordu. Bilgisayar, telefon, tablet, televizyon, vb. hiçbir elektronik görmek istemedi gözüm. Hani bir anda her şeyi bırakıp, inzivaya çekilen insanlar vardır ya... Bir tatil kasabasına veya çok uzaklarda bir köye yerleşip, elini eteğini dünyadan çekenler... Anladım onları!

İşe geldim mecburen. İlk yaptığım internetten bir meditasyon müziği açmak oldu; yavaş ve sakinleştirici... O gün şaşkın, nispeten yavaşlamış bir halde geçti. Bugün güne ürkek başlasam da, gün içinde yavaş yavaş yine başladı eski tempo... Ve şükür tekrarlamadı o tuhaflık bir daha...

Arkadaşım araştırmış, üç sebep söyledi:
  1. Son zamanlarda yapılan sert diyetler (kabul etmiyorum, 4 aydır diyet yapmıyorum ben...)
  2. Demir eksikliği (evet, olabilir...)
  3. Stres! (evet, kesinlikle bu da olabilir...)
Hepimiz deriz ya; sağlığımızın kıymetini bilelim. Ruh sağlığı ise hepsini kapsayan büyük kümeymiş... Bunu da anladım!

Bir de hayata sadece pamuk ipliğiyle bağlı olduğumuzu hatırladım.

2 yorum:

... dedi ki...

Allah Allaaah! Cok gecmis olsun. Doktorunu mu arasan ki? Cunku anlattiklarin biraz tuhaf seyler:(
Tabi, 4 aydird sykyk diyet yapmiyordun. Ben de oyle. o olamaz.
Bunyen kilonu koruma direnci seysine mi seyetti acaba?
Bu da biz zayiflamaya karar verince oluyo zaten. Elie diken batsa, acaba asiri kilo kaybettigim icin mi oldu diyorum nerdeyse. Korkuyor insan onca haberlerden sonra.
Ama biz cok saglikli zayifladik. Bundan olamaz gibi Terazi!
Peki simdi nasilsin?
()

Terazi dedi ki...

İyiyim çok şükür...

O neydi bilmiyorum gerçekten ama tekrarlamadı neyse bir daha...

Daha sağlıklı olmak için kilo verme savaşına giriyoruz. Kilo vermeyi tam başarıyoruz, bu sefer de başımıza gelecek her türlü hastalık kilo vermemizle ilişkilendiriliyor! Grip mi oldun; "e, bünyen zayıfladı..." Başın iki gün üst üste ağrıdı mı; "e, yemiyorsun ondan..." Bugün gergin bir günümdeyim mesela; "e, tabi diyet diyet, sinirlerin zayıfladı..." yorumları üst üste gelir anında!

En iyisi böyle konuşanlarla ilişkileri zayıflatmak!!!