2 Haziran 2012 Cumartesi

Değişim Günlüğüm / 69. Gün


Çok yorulduğum ve listeye uyma konusunda da zorlandığım bir gün oldu.

Yazlık eve taşınma vakti yaklaştı ama iş güçten bir türlü fırsat bulup, temizliğe gidememiştim. Bugün ekipi topladım; "hep beraber asılalım, yapabildiğimiz kadar yapalım, toparlayalım, zira başka zaman yok!" dedim, çıktık yola... İddaalıyım bir günde bütün işi bitirmeye, öyle ki yarına da sezonun ilk misafirlerini davet ettim!

Böyle temizlik günlerinde, verdiğim molaların sıklığı ve doluluğu(!) işgücü performansımı yükseltir benim... Bu ne demek şimdi? Şu demek: ne kadar mola ve bu molalarda ne kadar ikram, o kadar işgücü! E, kendim için istediğimi, doğal olarak herkes için de istiyor ve uyguluyorum:
  • Mekana varır varmaz, çay suyu konur; poğaça, simit arası kaşar, vs. ile hafif(!) bir başlangıç yapılır...(çıkmadan kahvaltı yapılmış olsa bile...)
  • 2 saat sonra nescafe eşliğinde çikolata ve tuzlu kurabiye ile mola...
  • 2 saat sonra öğle yemeği molası...
  • Belirli zaman dilimleri içinde; meyve ve soğuk içecek servisleriyle mola...
  • Saat 5 civarı; evden getirilmiş kek, börek, vs. ile çay molası...
  • İş bitimine doğru yine soğuk içecek servisi...
Diyeceksiniz ki, siz ne ara iş yapıyorsunuz? Haklısınız! Lâkin molalarımızdan ödün vermiyoruz ama işi de bitirmeden bırakmıyoruz. Mesela bugün işimiz bitip ayrıldığımızda, saat 19.30 civarıydı...

Akşam yemeği saatim 20.30'u buldu ki, epey geç! Hafif bir sebze çorbası ve az tavuk eti yedim. Aslında hiç yemesem de olurdu, aç değildim (ya da yorgunluktan açlığımı hissetmeyecek haldeydim) ama öğün atlamamak adına bir şeyler yiyeyim dedim.

Bu yorgunluğun üstüne bir de yarın için tatlı yaptım. Çocuklar ne zamandır pasta diye sayıklıyordu. Uzun uzun pandispanyayla falan uğraşacak hâl ve zaman yok, ben de iki tarifin karışımından (burada ve burada) bir tatlı çıkardım ortaya... Güzel koktu, görüntü de iyi...  Fakat tadına bakamayacağım ve hayatımda ilk defa tadına bakmadığım bir şeyi misafire ikram edeceğim!

Neyse, bütün gün çok yoruldum ve bütün o molalarda, üstüne de tatlıyı yaparken kendimi tutma konusunda zorlandım ama hasarsız olarak günü ve 9. haftayı tamamladım.

Bakalım yarın ne olacak?


not: tüm gün haşatım çıktı, 2 gün spor falan yok!


Hiç yorum yok: