26 Mayıs 2012 Cumartesi

Değişim Günlüğüm / 62. Gün

Çocukların dersi, kursu, sporu yoktu bu sabah... Bu yüzden de çalan saatleri kapatıp uyumaya devam edince, az kalsın saat 9'daki randevuma geç kalıyordum.

Apar topar yağsız sütlü müsli ve kahve ile kahvaltımı yaptım. Ara öğün için, az yağlı yoğurdumun içine 4 adet taze kayısı doğradım. İşim uzar da öğle yemeği saatinde eve dönemezsem diye, taze fasulye koydum bir küçük kaba ve 1/2 dilim de ekmek... Çatalım, kaşığım, 1 küçük şişe suyumu da alıp, hepsini beslenme çantama (!) yerleştirdim :)

Planladığım işleri bitirdiğimde saat 10.30'du. Anneme uğrayıp ablamları aldım semt pazarına gitmek için. Onların hazırlanmasını beklerken, kahve içmek yerine ara öğünümü yedim.

Bu mevsimde semt pazarlarının verdiği keyif çok başka... "Nasılsa çok bir şey almayacağım" diye pazar arabasını almadan evden çıkmanın cezasını zavallı ellerim, kollarım, belim, bacaklarım; kısacası tüm vücudum çeker her seferinde... İnsan hiç mi akıllanmaz yahu!

Zar zor eve geldiğimde saat 13.30 idi. Hemen taze fasulye ve tavuk ikilisinden oluşan öğle yemeğimi yedim.

O esnada doktorumdan gelen mesaj düştü telefonuma: "bugün(cts) ve yarın(pz) serbestsiniz-seçimde evet ama miktarda hayır-" yazıyordu mesajda ve sonraki günlerde nasıl devam edeceğimi...

Dün akşam bir dilim Azerbaycan tatlısı ile hakkımın birini kullanmıştım zaten. Bugün de şu saate kadar liste dışı yapmamıştım ama akşama kardeşimin doğumgünü sebebiyle toplanacaktık. "O halde 2. gün hakkımı bu akşam kullanayım" dedim.

Akşam yemeğinde ve sonrasındaki pasta faslında, 2 ayın acısını çıkardım!

Akşam yemeği:
  • 1 kase çiğ semizotu salatası (sarımsaklı yoğurt ve cevizli)
  • 2 kaşık patlıcan-biber tava; sarımsaklı domates soslu
  • 4 kaşık zeytinyağlı bezelye (of bayılırım ve bugüne denk gelmesi süper oldu:))
  • 1/2 zeytinyağlı biber dolma (annemin spesyallerinden)
  • Fırında  patates(1/4) ve tavuk (1 küçük parça)
  • 4 kaşık nohutlu pilav (bunu da özlemişim)
Sonrasında:
  • 1/2 kase çilek
Ve:
  • 4 çatal kadar çikolata-fıstıklı pasta
  • 5-6 tane kadar kaju
  • 2 tuzlu çubuk

Uzun zamandır böyle yemeye alışık olmayan bünye, haliyle rahatsız oldu!

Gece yatmadan yürüyeyim bari dedim kendi kendime ama kendimi o kadar yorgun hissediyordum ki, misafirlerin ardından kendimi zor attım yatağa... "Bugün epey yürüdün çarşıda, pazarda; boşver uyumana bak!" diye vicdanımı rahatlatmaya çalışırken sızmışım...



Hiç yorum yok: