17 Mayıs 2012 Perşembe

Değişim Günlüğüm / 53. Gün

Bu akşam okulumuzun sene sonu dans ve müzik şöleni var. 19 Mayıs Atatürk'ü Anma ve Gençlik ve Spor Bayramı haftasına gelmesi sebebiyle daha da anlamlı bu seneki şölenimiz...

"Ne giysem?" sorununun elbise bölümünü aşıyorum ama ayakkabı kısmında takılıyorum. Dolabıma bakıyorum da; genellikle pantalon giydiğim için ayakkabılarım hep iddiasız, topuksuz veya çok az topuklu... Acil alışverişe çıkmam lazım!

"Gündüz giyebileceğim, şık ve topuklu bir ayakkabı istiyorum" sözünü söylerken hoş hissediyorum kendimi... Ne çok oldu böyle bir alışverişe çıkmayalı diye düşünüyorum. İlk denediğim ayakkabı ile boyum uzuyor birden... Aynada hem ayakkabılara, hem "yeni" bana bakıyorum. Saçlarım yeni boyanmış, fönlü, üzerimde artık iyice bol gelen kapri pantalonum, pantalonun bolluğunu ve alt taraftaki inatçı fazlalıkları kapatmakla görevli uzun hırkam... Gitmemekte veya zor gitmekte dirense de, o alt taraftaki fazlalıklar eskisi gibi gözüme batmıyor. Yine de sporu bu aralar iyice ihmal ettiğim için kendime kızıyorum.

O sırada bir arkadaşımı farkediyorum mağazada...  Sarılıyoruz, uzun zamandır görüşememiştik. "Ne çok kilo vermişsin" diyor. "Evet, çabalıyorum" diyorum. Son zamanlarda bu konuyla ilgili repliğim bu: "Evet, çabalıyorum", "Evet, öyle bir çaba içindeyim..."

Cüzdanımı hafifleten bir alışverişi bitirip eve dönüyorum.

Yıllar yıllar önce ucuzluktan aldığım ama olmadığı için etiketini bile çıkarmadan gardropta tuttuğum elbiseyi, fermuarını açmadan giyebiliyorum! Eskiden işkence olan ince çorap giyme faslının o kadar da korkunç olmadığını farkediyorum (kulakların çınlasın İnceBelli :))

Hazırlığımı tamamlayıp evden çıktığımda, attığım her adımdaki o topuk sesleriyle anlıyorum ki, benim özlediğim buymuş; kadın gibi kadın olmak...


* * *


Sabah: 1 dilim beyaz peynir, 2 tk diyet böğürtlen reçeli, 1 dilim ekmek
Ara: Kiraz ve çiğ fındık
Öğle: 1 patatesle yapılmış bol yeşillikli salata (1 tk. z.yağ)
Akşam: Taze fasulye ve tavuk eti

2 yorum:

InceBelli dedi ki...

"Ozledigim buymus! Kadin gibi olmak"!
Ah terazi, baska ne diyim? ISte anahtar sozcuk bu!...gibi olmak!
Yillardir olamadik. Tamam, fizigi guzel nice insan var, kiymetini bilmeyen, ici kotuluk kaynayan:), ama kadin gbi!:(
Bizde oyle oluyoruz iste bak! Ne mutlu bize:)
Hazirlanmak ne gzuel biseymis degil mi? Topuklu ayakkabilar. Ustune uyumlu canta arayisi icinde olmak. Mutluluk ne diye bu aralar sorsalar, iste bunlari soylerdim.
Kadin gibi olabilmek:)
Cok yasa...
Daha cok incelelim insallah. Bizi gorenler, tanim tanim taniyamasinlar insallah:)
Iyi hafta sonlari...Az kalorili, az kacamakli, az da olsa yurumeli...
Sevgiler Virginia'dan...

Terazi dedi ki...

Istanbul'dan ben de sana kucak dolusu sevgilerimi gönderiyorum :)

O gün 3 çift "topuklu ve şık" ayakkabı aldım ve 1 de çanta... Gece o ayakkabıları başucuma dizip uyuyasım vardı !

Ve 2 gündür; zamansızlıktan gezemediğim diğer ayakkabıcıları da gezesim, döpiyeslerimi daraltasım, yıllar önce aldığım postişimi kuaförüme götürüp saçıma uyumlu hale getiresim, bir an önce bölgesel fazlalıklara çözüm olabilecek formüllere girişesim,vs. vs. vs... vaarr !!!

Bilmem analatabiliyor muyum ?

:))