15 Nisan 2012 Pazar

Değişim Günlüğüm / 21. Gün

21. güne geldik... 3 haftalık programımın son günü...

Yarın hem tartı sonucunu paylaşır, hem de her zaman yaptığım gibi 3 haftanın analizini yaparım.

Bugün öğleden sonra bir ara canım sıkıldı, mutfakta dolandım, bitki çayı yaptım kendime... Kesmedi! Baktım moral çizgim beni aşağılara çekecek, hemen spor ayakkabılarımı giydim, dooğru yürüyüş için banta.. Camı açtım, o arada da yağmur başladı. Bir süre sonra güneş çıktı, derken; bugünkü sporum da bahaneyle aradan çıkmış oldu :)

60 dakikada yürüdüğüm mesafe gittikçe artıyor, iyi haber bu! Kondisyon kazanmaya başladım demek ki...

Bir de hafif tempo başlayıp, yavaş yavaş tempoyu arttırıyorum. Son 3 gündür ise;
  • koşunun son 5 dakikasında 2 dakika hızlı tempoda koşu,
  • 1 dakika hız düşürüp, tempolu yürüyüş,
  • 2 dakika yine hızlı tempoda koşu
  • ve 3 dakika yavaş tempo ile bitiriş şeklinde yürüdüm.
Bu tarzdaki iniş çıkışlı, aralardaki hızı arttırıp düşürerek yapılan yürüyüşler, yağ yakımı için faydalı imiş...

Bugün bu stili, 20 dakikada bir olarak yaptım.
  • Başlangıç ve yavaş tempodan orta tempoya geçiş (1 dakika)
  • Orta tempodan hızlı tempoya geçiş (3 dakika)
  • 20. dakikada hız arttırıp, 2 dak. koşma
  • Az hız düşürüp, yine hızlı tempoda yürüyüşe devam
  • 40. dakikada hız arttırıp, 2 dak. koşma
  • Az hız düşürüp, yine hızlı tempoda yürüyüşe devam
  • 58. dakikada hız arttırıp, 2 dak. koşma
  • Hız düşürüp, önce orta hıza, sonra yavaş hıza geçerek soğuma ve bitiriş (5 dakika)

Ne yalan söyliyeyim, yürüyüş çok hızlı tempoda bile yapılsa; koşunun istenmeyen yağlara yaptığı "sarsıntı ve etkiyi" yapmıyor! Bu yüzden; zorlamadan , yürüyüşlerin içine ufak ufak katılacak bu mini koşmalar faydalı olacak gibime geliyor...

3 yorum:

InceBelliFevkalade dedi ki...

3 koca hafta, dile kolay!
diyette olanalr icin, ne zor geciyor!

yarin gercekten merakla beklicem yazmanizi...

Bende haftasonu canavarina yenik dustum:( mangal sefasi, cay, tatli:(((
ooof of! icim kiyiliyo syntidan:(

Aysel dedi ki...

Bugünün postunu merakla bekliyorum.

Spor için formülünü beğendim. Spor yaparken, hareketi 8 kez yapıp sonra kısa bir ara verip 8 kez daha hızlı yapıyoruz.Bunun açıklamasını şöyle anlatmıştı eğitmen:
Birince yaptığımızda vücudumuz hazırlanıyor, 2. kez hızlı yaptığımızda yağ yakıyor.

Senin de yürüyüş temponu sürekli değiştirmen aynı etkiyi sağlıyordur bence.

Kolay gelsin.

Eşinin getirdiği tatlılara iltifat etmemene sevindim.Geçen gün öğrendiğim kilo verme garantili bir spor hareketini hatırlattı:

Biri size bir şey ikram etmek istediğinde başınızı önce sağa sonra sola 3 kez çevirin ve bu hareketi size bir şey ikram edildiğinde tekrar edin :)

Adsız dedi ki...

selamlar .... ay vallah imrendim ... kosu yapiyorsun ... kondisyon artiriyorsun ... ve yag yakiyorsun .... benim de ergonmetrem var yillardir ara sira kulaniyorum ... bende bundan sonra düzenli kulanmaya karar verdim .... kiz ... kiskandim ben galiba :):) formülü kaptim yarin basliyorum ... iyi geceler sevgilerle Meltem