11 Nisan 2012 Çarşamba

Değişim Günlüğüm / 17. Gün

O la la! Bu sabah da yürüyüşümü yaptım. Darısı yarın sabaha...

Listemdekilerin miktarı fazla geliyor, zor yiyiyorum, zar zor bitirmeye çalışıyorum. Belki artık kanıksadım yediğim şeyleri, o yüzden biraz değişiklik yapmam lazım. İçerikte değil, şekilde...

Dün okula giderken pazara uğradım, bol yeşillik aldım. Hem salata için, hem pişirmek için sebzeler... Bugün de ıspanak ve semizotu pişirip bu haftaki sebze ihtiyacımı depoladım dolaba. İzin verilen miktar kadarını, izin verilen kadar etle ısıtıp termosla okula götüreceğim. Sıcak yemek, her zaman beni "salata+soğuk et" ikilisinden daha mutlu ediyor.

Bugün midem yine -maşallah- iyiydi. Anladım bir kez daha ki kahve 3 kez içilmeyecek! Bu arada içtiğim su miktarı beni bile şaşırtıyor. Çok susuyorum, içiyorum içiyorum kanmıyorum! Tabi tuvalet meselesi problem ama mecburuz...

Hâlâ şişliğim geçmiş değil. Tuzsuz da yiyiyorum ama malum dönem... Yarın ödem atmaya yardımcı çaylardan içelim bakalım, nasıl olacak...

8 yorum:

InceBelli dedi ki...

Benim bebegim oldugu icin yuruyusu hava sartlarina gore ayarlamak zorundayim. Bu aralarda burda havalar hep soguk...
Sizi kiskandim simdi:)

Yururken hep hayal kuruyorum...1 ay sonra bu gun su kiloda olucam iinsallah diye diye yuruyorum. bir de bakmsim ki 1 saat gecmis. Siz de hayal kuruyor musunuz?
Aslind abu konuda post yaziyim durun hele:)

Aysel dedi ki...

Ömürsün valla, bekliyoruz hayal postunu...

Aysel dedi ki...

Suyu bu kadar fazla tüketmene çok sevindim. Uzmanlar sürekli su su su diyor. Sonuç almana katkısı büyük olacaktır eminim.

Kahvenin zararlarını görüp sakınmaya başlaman güzel. Keşke ben de aynı şeyi çikolata için yapabilsem. Bu aralar o kadar çok canım istiyor ki. Akşamları yemekten sonra aslında karnım da tokken bu istek zorluyor beni. Bir arkadaş süt ve tarçını önerdi o da kesmedi. Çikolatadan kurtulmanın bir yolunu bulmalıyım.

Kolay gelsin...

Terazi dedi ki...

Ben de maalesef dışarıda değil, ya evdeki bantta veya TV karşısında Leslie Sansone ile yürüyorum. Çünkü benimkiler artık bebe değil, büyüdüler ama şimdi de kalkmaları, hazırlanmaları, servise yetişmelerinde hep dürtükleyici kuvvet olarak yanlarında olmak durumundayım...

Bantta yürürken eğer müzik dinlemiyorsam, beklenen endorfinin tetiklediği mutluluk hormonunun etkisi hemen tesir etmiyor olsa gerek; gündemdeki iş ve özel sinir bozucu olayları kurguluyorum da kurguluyorum... Kurdukça hırslanıyorum, hırslandıkça daha hızlı yürüyorum. Konudan konuya geçe geçe 1 saati dolduruyorum. Sonrasında banttan indiğimde mutlu ve hafiflemiş hissediyorum; her anlamda :))

Fakat son 3 gündür ritmik darbuka müziği eşliğinde yürümeye başladım, kafam daha boş ve olumsuz düşüncelere de kapalı sanki... Olması gerektiği gibi...

Son bir şey, senin pozitif ve "olacak, olacak, olacak" telkinlerine bayılıyorum ve bu inancın beni de sarıyor.

Tam gaz devam; "olacak" :))

Terazi dedi ki...

Aysel'cim, bir kez daha anladım ki; gece yemelerimiz, atıştırmalarımız sadece ve sadece alışkanlıktan ibaret. Hele de karın toksa...

Öğle ve akşam çok doyuyorum ama yine de gözüm akşam yemeğinden sonra çayın yanındaki tatlı, kurabiye, kuruyemiş, vs.de... Kendimle mücadele ede ede 18. güne geldim. Gerçi son zamanlarda isteğim çok çok azaldı, eskisi gibi değil. En azından gözüm dönüp, kendimi kaybetmiyorum. Olay yerini hemen terkediyorum ve çok sevdiğim bir bitki çayını hazırlayıp yudumlamaya başlıyorum, su içiyorum; geçiyor!

"Bir alışkanlığın değişmesi ve davranışa dönüşmesi için 21 gün gerekliymiş"... Bakalım ne kadar doğru?

Nasıl ki sigarayı bırakma yöntemi her insana göre farklı ise, kimi azaltarak, kimi tamamen keserek kurtuluyorsa bu alışkanlıktan; bu bizim "cıs" yiyeceklerle olan ilişkimizde de böyle... Ben bir seferde kestim ama sana hangisi uygun, en iyi kendin bilirsin.

Son olarak; onu hayatından çıkartırken, yerine bir şey koymak da lazım. Mesela ben sigarayı bırakırken, yerine "sağlıklı olmam gerek çünkü çocuklarım var" bilincini koydum. Şimdi bu diyet&değişim programındaki tüm cıs'ları böylesine bıçak gibi çıkartıp,yerine "hocama verdiğim sözü" koydum. Ölsem de elim varmıyor o "yasaklara" şimdi...

dilek dedi ki...

aynen senin gibi ben de o hayallerle yürüyorum.2-3 ay sonra insanların beni gördüklerinde verecekleri tepkileri içimden seslendiriyorum ve uçuyorum sanki yürürken mutlu ediyor yani beni

dream70 dedi ki...

merhaba bende cikolatayi cok seviyorum, yagsiz sutle yapilmis bir kahve veya yesil cayin yaninda 1-2 tane kuru kaysi bana iyi geliyor canim cikolata cektiginde.
herkese bol motivasyonlu, bol sporlu gunler...

Aysel dedi ki...

21 gün geçti. Yarın sonuçları merakla bekliyorum.
Umarım istediğin gibi olur her şey...