14 Aralık 2011 Çarşamba

2/90

Aslında olması gereken "tüm diyetler out, sağlıklı beslenme in"...


Ama ben koptum gittim. Bu yüzden de aldı başını gitti tartıda görünen rakamlar. Bunun böylece tespitini yapalım öncelikle. Her daim sağlıklı ve ölçülü beslenebiliyor olmak ne güzel ve büyük bir meziyet! Ben ve benim gibilerin sahip olamadığı... Bu yüzdendir ki; dönüp dolaşıp başa döneriz ya!


Neyse, dönelim bugüne.


Dediğim gibi benim duymadığım ama yabancı sitelerde eski tarihli yayınlardan da anladığım kadarıyla aslında yeni olmayan bir sistem bu "90 Gün Diyeti". Bir çeşit ayırma diyeti; hani şu meşhur "Montignac Diyeti" gibi (bir dönem çok revaçtaydı;  yemek tarifleri kitabını bile almıştım esas kitabın yanında:))


Türkçe olarak sadece bir yerde bilgi bulabildim burada

İngilizce kaynaklı bir kaç siteyi inceledim. En detaylı bilgiyi veren yer burası ve şurası

Eşimin yurtdışındaki iş arkadaşlarının eşleri yapıyormuş bu diyeti. İlk onlardan duydum. Önce ciddiye almadım. Merak da etmedim açıkçası, sadece her gün bir besin türünü yediklerini duydum. Aradan bir kaç hafta geçti, bu arada eşli tatile gelen iş arkadaşlarımızla bir akşam yemeğinde buluştuk. Nefis bir balık sofrasında, hanımlar sadece meyve salatası yediler; çünkü o gün "Meyve Günleri" imiş ! Kalan günlerde gözlemlediğim; sabahları sadece meyve yedikleri, sonrasında ise o günün "hangi tip beslenme günü" olduğuna bağlı olarak, yemek listelerini şekillendirdikleri.


Fakat özellikle birinde gözlemlenen "asabi hâl" de üzerinde durulması gereken bir konu. Aslında çok da kilolu olmadığı halde bu diyeti yapmasına mı bağlamalı bilmiyorum ama sinir bozukluğu olduğu, ara ara ağladığı ve eşinin de "sinirleri bozuk; diyetten" teşhisi koyması; bu diyete başlamayı düşünenlerin iyice irdelemesi gereken bir durum bence... Yani ÖNEMLİ RAHATSIZLIĞI OLANLARIN BU DİYETTEN UZAK DURMALARI VEYA DOKTORLARINA DANIŞMALARI önerilebilir.

* * *

Kendi programımı özetleyecek olursam;

31 Aralık Karbonhidrat Günü'ne denk gelsin diye, 13.12.2011günü başladım bu 90 Gün Yolculuğu'na.

İlk gün Protein Günü idi.
Bugün Nişasta Günü.
Yarın Karbonhidrat Günü (gerçekten de iple çekilecek bir gün:))
Öbür gün de Meyve Günü.

Bu döngü her beşinci gün baştan alınıp tekrarlanacak.

Her 29. günde ise sadece ve sadece "Su ve Şekersiz Bitki Çayı" var.

90 gün sürecek bu sistemde beslenme.

90 günün bitiminde, normal beslenmeye geçiliyor fakat bir 90 gün daha kahvaltıda meyve yenilmesine devam edilmesi öneriliyor.

Benim takvimim:




Diğer detaylar yarın...

Hiç yorum yok: