17 Nisan 2010 Cumartesi

kriz geliyorum der mi?

Cumartesi ve evdeyim. Daha doğrusu az önce geldim oğlumun veli toplantısından.

Sabah kahvaltı yapıp çıktım evden: 4 kaşık müsli, 1 bardak süt, 1 fincan sade filtre kahve.

Saat 11:00'de ara öğün yapmam gerekiyordu ama fırsat bulamadım koşturmaktan. Sonra baktım saat 11.30'a geliyor, 1 /2 fincan sade nescafe ile 1 tuzlu 1 tatlı mini kurabiye aldım. Çantamda meyvem olmasına rağmen, kalabalıkta çıkartıp yiyemedim.

Okuldan çıktığımda saat 12:45 olmuştu. Çantamdaki elmayı çıkarttım hemen çünkü 'eve gidene kadar aç kalmayayım, mideme bir şeyler girsin, kriz olmasın' dedim. Ama oldu!

13:30'u geçmişti eve geldiğimde ve o andan beri deli gibi kafamda uçuşan fikirleri kovmak için yazmaya başladım. Kriz hali bu olsa gerek!

Mutfağa girsem ve içimden geçenleri hazırlayıp, masaya kurulsam. 4 kaşık veya 1 adet falan değil, patlayana kadar yesem...

Mesela; bol yeşillikli, ekşili kısır ve yanında çıtır çıtır bir börek...

Mesela patates salatası; yağı, tuzu, ekşisi, yeşilliği yerinde...

Mesela annemin yaptığı usulde ıspanaklı pide, yeni fırından çıkmış, içi sulu sulu...

Bunların hazırlaması uzun sürer belki, o zaman karışık tost da olur... 1 adet değil tabii ki, midem "stop" diyene kadar...

Ya da bol susamlı simit, yağlı, güzel bir beyaz peynir, sonra kaşar peynir, z.yağlı, kekikli, pul biberli zeytin çeşitlemeleri ile güzel bir çay sofrası... Simit fırında tekrar ısıtılmş, çıtır hale gelmiş olmalı, 2'den azla doymam ama, ona göre...

Hepsi tuzlu bu saydıklarımın, üstüne tatlı da ister miyim? Hmmmm... Yok, bunlar olsun, yeter gibi geliyor şu anda... Ama karnım doyunca, belki o zaman tatlı krizi başgösterir, ben de Nutella kavanozuyla buluşurum, en pratiğinden... Kaşık kaşık, midem bir tuhaf olana kadar...

Ya da derin derin nefes alırım... Camdan dışarı bakarım, düşünürüm; bahar&yaz, tatil, güneş, geçen vitrinde gördüğüm ve uçuşan etekleri olan elbise, mezuniyet balosu, sene sonu yemekleri, dolapta 3 senedir etiketi dahi çıkmamış, giyilmeyi bekleyen o kapri pantalonlar...


***

Kriz durumum azaldı galiba... Yani deminki çılgın halim hafifledi...

Çay demliyorum, yeşil çay... 1,5 dilim ekmek, lor, zeytin, yeşillikler ile öğle yemeği ve ikinci ara öğünümü birleştiriyorum. Yani, simit olmasa da, yukarıdaki hayalime yakın yine de... Yoksa, şu anda ne karnabahar haşlaması yiyecek halim var, ne ton balıklı salata...

Hiç yorum yok: